کد خبر : 305625
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
-

روزنامه‌های جهان از چه نوشته‌اند؟

روزنامه‌های جهان از چه نوشته‌اند؟

نگاه روزنامه‌های جهان امروز به سقوط ماریو دراگی در ایتالیا، ضعف نظام آمریکا و انتخابات نخست وزیری انگلیس است‌.

به گزارش عصرقائم، به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

هشداری به اروپا

روزنامه‌های جهان از چه نوشته‌اند؟

ایتالیا، دراگی را از دست می‌دهد. نگاه و خبر نخست روزنامه‌های ایتالیایی از جمله کوریه ره دلا سرا است. از دست دادن دراگی، هشداری برای ممانعت از پیشرفت‌ها در اروپا است. هشداری به اتحادیه اروپا هم. چشم‌انداز سقوط ماریو دراگی، خبر از ظهور و به قدرت رسیدن راست گرایان تندرو می‌دهد. یعنی شکست تکنوکرات‌ها و باز یعنی یافتن جایگزین برای آن ها. ماریو دراگی با وجود شکست تکنوکرات‌ها، چیزی از اعتبار جهانی‌اش کاسته نخواهد شد. او شهرت و اعتبارش را به هنگامی که رئیس بانک مرکزی اروپا بود، به دست آورد. او را ائتلافی به نخست وزیری کشاند، که هفته پیش از هم پاشید.

ضعف نظام آمریکا

روزنامه‌های جهان از چه نوشته‌اند؟

کمیته تحقیق شش ژانویه تیتر نخست روزنامه‌های آمریکا است. وال ستریت جورنال نوشت: دموکراسی در آمریکا، برای مدت‌ها جان نخواهد یافت. در کوتاه مدت، تجدید حیات آن، ناممکن است. تحقیق های کمیته نشان داد که نقشه راه، اشغال بنای کنگره، گشودن مسیر به روی خودکامگی بود. تلاش های ترامپ برای اثبات تقلب در انتخابات، نشان داد که نظام حکومتی در آمریکا، تا چه حد ضعیف است. و راه گشایی آسان برای سلطه  خودکامگی در آن کشور است. منتقدان می گویند، افشای تحقیقات کمیته ششم ژانویه خانه را بر سر ویران خواهد ساخت.

تبعیض و تعصب

روزنامه‌های جهان از چه نوشته‌اند؟

تیتر نخست روزنامه‌های انگلیس از جمله اکونومیست این است: انتخابی از میان ریشی سوناک و لیزتراس. حزب محافظه کار اکنون در تردید انتخاب است. تحلیل گران می‌گویند تعصب نژادی ممکن است مانع از انتخاب ریشی سوناک به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انگلیس بشود. سوناک نوه یک مهاجر هندی است، از سرزمینی آمده است که انگلیس همواره، با نگاهی تبعیض آمیز و گاه پرحقارت بر آن می نگریست. هنوز ریشه های این باور در انگلیسی ها خانه دارد. پذیرش یک هندی تبار به عنوان رهبر آن کشور دشوار است.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

ترس از رانده شدن

ترس از رانده شدن یا طرد شدن، سبب می‌شود تا شخص نتواند گامی به پیش بردارد. در دی ان ای انسان نیز، این هراس جای دارد. جیاجانگ، از جمله این آدم ها بود، اما با شیوه ای در یکصد گام توانست به درمان آن هراس دست یابد. «طرد درمانی» شیوه ای است که با آن می‌توان بر این هراس، فائق آمد. هدف این است با رانده شدن یا طرد شدن باید گفت بسیار خوب، من رانده شده‌ام، اما با این رانده شدن باید مقاوم‌تر شوم. با چنین هدفی، می توان این هراس را در خود کشت.

روزنامه‌های جهان از چه نوشته‌اند؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + چهار =