کد خبر : 305423
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
-

ادعای رییس سیا درباره روابط تهران-مسکو

ادعای رییس سیا درباره روابط تهران-مسکو

رییس سیا در سخنرانی‌اش در یک اجلاس امنیتی در کلرادو ادعای مقامات آمریکایی درباره فروش پهپادهای جنگی توسط ایران به روسیه را تکرار کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا در اجلاس امنیتی اسپن در کلورادو ادعای مشاور امنیت ملی این کشور در زمینه فروش‌ پهپاد توسط ایران به روسیه را تکرار کرده و گفت: این درست است که روس‌ها سعی دارند برای دست‌یابی به پهپادهای دارای قابلیت حمل سلاح به ایران رو بیاورند.

برنز درباره روابط ایران و روسیه مدعی شد: واقعیت این است که روس‌ها و ایرانی ها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند؛ چرا که هر دو کشور تحریم شدید بوده و تلاش می‌کنند از انزوای سیاسی خارج شوند.

او همچنین مدعی شد: ایران و روسیه با هم همکاری دارند، اما هرگز به یکدیگر اعتماد نداشته‌اند چرا که هر دو کشور سال‌ها از نظر تاریخی و همچنین در زمینه بازار انرژی و در تاریخ رقیب هم بوده‌اند.

او با «دردسرساز» تلقی کردن ادعای خرید این پهپادها توسط روسیه از ایران، مدعی شد که همکاری دو کشور با محدودیت‌هایی مواجه است.

رییس سیا با صحه گذاشتن بر این ادعا گفت که ایران باید در هر گونه تصمیم دادن این پهپادها به روسیه تجدید نظر کنند.

برنز مدعی شد که روی آوردن روسیه به ایران برای خرید پهپاد، نشان‌دهنده ضعف بخش دفاعی روسیه است.

به گزارش ایسنا، ادعای رییس سیا در پی این مطرح می‌شود که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا چند روز پیش در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه است.

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد، که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد. اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است.

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یک نشست خبری پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا درباره فروش فناوری های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است.

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.

ادعای رییس سیا درباره روابط تهران-مسکو

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =