کد خبر : 305034
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
-

اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل خزر

اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل خزر

وزیر کشور از اجرای طرح‌های فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی و همچنین رعایت شئونات اسلامی در سواحل خزر خبر داد.

به گزارش عصرقائم، احمد وحیدی در نشست بررسی طرح آزادسازی سواحل در سالن جلسات استانداری مازندران اظهار کرد: قدردان تلاش‌های ناجیان غریق هستیم و نباید این افراد بدون بیمه فعالیت داشته باشند و استانداری مازندران، گیلان و گلستان با پیگیری وزارت کشور نسبت به بیمه حوادث و مسئولیت این عزیزان اقدام خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید امکانات لازم برای بهبود اجرای طرح دقیق سالم سازی دریا انجام شود و در این وادی افزایش رفاه برای فعالیت ناجیان غریق یکی از این برنامه ها است.

وزیر کشور با بیان این که طرح سالم‌سازی سواحل در شمال کشور باید نمونه باشد، گفت: رفع مشکلات زیرساختی در سواحل استان باجدیت دنبال شود.

وحیدی با بیان این که اجرای طرح‌های فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی و همچنین رعایت شئونات اسلامی در سواحل خزر تداوم یابد، گفت : حفظ شئونات اسلامی در سواحل با اجرای طرح های گفتمانی، فرهنگی و ارشادی از سوی مسئولان امر اجرا شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی برای اختصاص اعتبار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سواحل مازندران نداریم گفت: وزارت کشورآمادگی کامل دارد؛ اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۹ نقطه از این استان که دربرگیری استانی دارد را تامین کند.

وحیدی با تاکید بر ضرورت اقدامات بیمه‌ای همه ناجیان سواحل افزود: مشکلی در حق پرداخت بیمه ناجیان سواحل نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه براقدام بیمه‌ای هزار و دویست ناجی سواحل، باید صد نفرهم بی نام بیمه شوند.

استاندار مازندران نیز اظهار کرد: سفر وزیر کشور با هدف بررسی وضعیت سواحل استان بعد از آزادسازی حریم ۶۰ متر برنامه‌ریزی شده است.

سیدمحمود حسینی‌پور گفت: با توجه به آزادسازی حریم ۶۰ متری خدماتی که در ساحل ارائه  می‌شود قرار است در این سفر توسط وزیر کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بررسی رعایت شئونات اسلامی در سواحل از دیگر موضوعات دستور کار سفر وزیر کشور به مازندران است، در این ارتباط اقداماتی در استان انجام شده است.

این مسئول در ارتباط با وضعیت پرداخت حقوق ناجیان غریق،گفت: دیون سال گذشته پرداخت شده در عین حال این افراد دغدغه‌های دارند، با توجه به وضعیتی که ساحل در گذشته داشته با توجه به آمار دقیقی که داریم نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تلفات ۵۶ درصدی هستیم.

حسینی‌پور ادامه داد: ۴۷۰ کیلومتر ساحل استان نیاز به اجرای فعالیت‌های عمرانی مناسبی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز اظهار کرد: مدیریت سواحل در سه حوزه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی پیگیری می‌شود.

روح‌الله سلگی خاطر نشان کرد: تعداد غریق نسبت به سال گذشته به نصف رسیده است، هزار و ۲۰۰ ناجی غریق در سواحل مستقر هستند و تاکنون ۱۹ نفر از ابتدای طرح دریا تاکنون غرق شدند.

سلگی اضافه کرد: برای ۴۷۰ کیلومتر سواحل استان مازندران که بیشترین تجمع انسانی در روزهای تعطیل انجام می‌شود، هیچ اعتبار فرهنگی در نظر گرفته نشده است.
رضا علیخانی معاون هماهنگی امور استانداری مازندران نیز با اعلام اینکه برای ۱۵ شهر ساحلی استان نقشه‌های تفضیلی تهیه شده است، گفت: در حال حاضر ۲۷ طرح دریا فعال بوده و برنامه‌ریزی کردیم که به ۶۰ طرح افزایش پیدا کند.

فرماندار مرکز مازندران با اعلام اینکه ۱۳ کیلومتر ساحل در شهرستان ساری، وجود دارد، گفت: یکی از طرح‌های مرکز استان مربوط به فرح‌آباد است که توسط بسیج مدیریت می‌شود.

محمدعلی نوبخت خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی طرح در پنج منطقه گردشگری ساحل شهرستان انجام می‌شود، نقاط حادثه‌خیز دریا مشخص شده است.

اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل خزر/مشکلی در پرداخت بیمه ناجیان غریق نداریم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 18 =