کد خبر : 304882
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
-

حسینی: دولت بر استفاده از ظرفیت همه اقوام و مذاهب اهتمام ویژه دارد

حسینی: دولت بر استفاده از ظرفیت همه اقوام و مذاهب اهتمام ویژه دارد

معاون امور مجلس رئیس جمهور با امام جمعه اهل تسنن و تشیع، شهرستان های کلاله، گنبد کاووس و آق قلا دیدار و ضمن بررسی آخرین وضعیت شهرستان در حوزه مسایل اجرایی و فرهنگی به تشریح برنامه‌های دولت برای غلبه بر مشکلات اقتصادی مردم پرداخت.

به گزارش عصرقائم، سید محمد حسینی روز یکشنبه در جریان سفر به استان گلستان با حضور در کلاله، گنبد کاووس و آق قلا و در دیدار با ائمه جمعه این شهرستان‌ها، با بیان اینکه اهل تسنن ترکمن صحرا، مردمانی مومن، انقلابی و وفادار به آرمان‌های انقلاب و امام (ره) و رهبری عزیز هستند، گفت: مردم این منطقه در صحنه های مختلف انقلاب حضور و مشارکت فعال و موثری داشته و وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده اند.

حسینی استان گلستان را نمونه مثال زدنی از وحدت و همگرایی و زندگی برادرانه و مومنانه شیعه و سنی توصیف کرد و گفت: دولت آیت الله رئیسی اهتمام ویژه ای به استفاده از ظرفیت تمام اقوام و مذاهب برای رشد و تعالی روز افزون کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز برخلاف خواست و نقشه دشمنان، شاهد وحدت و انسجام و احساس برادری بین شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این نتیجه تلاش بزرگان دینی کشورمان و در رأس آنها امام راحل است که پرچم برادری و اخوت بین اقوام و مذاهب را برافراشتند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی با توزیع عادلانه مردمی سازی یارانه ها، به دنبال اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی کشور است و با نگاه جامع و متوازن، روند رشد و آبادانی و محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور از جمله منطقه ترکمن صحرا پیگیری می شود.

در این دیدار صمیمی ائمه جمعه با ابلاغ سلام و قدردانی از تلاش ها و تصمیمات آیت الله رییسی، دیدگاه ها و نظرات خود را برای بهبود هر چه بیشتر شرایط بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی امام جمعه شیعه شهرستان کلاله با اشاره به وجود وحدت و همدلی کامل بین شیعه و سنی در استان گلستان و شهر کلاله به محرومیت شهرستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و خواستار تسریع در روند اجرای مصوبات سفرهای استانی شد.

آخوند دوست محمد امام جمعه اهل سنت کلاله نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از دیدار معاون رئیس جمهور از توجه دولت مردمی برای رفع مشکلات و تصویب مصوبات مختلف برای عمران و آبادانی کلاله قدردانی کرد.

آخوند عبدالکریم جاور و آخوند عبدالباسط نوری زاد امامان جمعه گنبدکاووس نیز با بیان اینکه مسئولین، بعد از روی کار آمدن سید ابراهیم رئیسی همکاری خوبی با ائمه جمعه و اهل سنت دارند، اظهارداشتند: هدف ما این است که مردم اهل سنت در عرصه های ملی و انقلابی حضور فعال داشته باشند، آنها هیچگونه فاصله ای بین مردم و حاکمیت احساس نمی کنند و توطئه های دشمنان در این زمینه نقش بر آب است.

آخوند نوری زاد تاکید کرد: خود را مدیون نظام اسلامی ایران می دانیم و امروز زمان آن است که کمربند های خود را سفت کرده و از نظام اسلامی خود صیانت و دشمنان را در تضعیف انقلاب ناکام بگذاریم.

وی تاکید کرد: علمای اهل سنت گلستان خود را پل رابط بین دولت و مردم می دانند و با حمایت از تصمیم شجاعانه رئیس جمهور در اصلاح وضعیت اقتصادی، امیدواریم با اجرای مصوبات سفر استانی ، وضعیت استان متحول شود.

آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز با تجلیل از چهره فرهنگی و علمی دکتر حسینی اظهار داشت: ترکمن ها عاشق امام و رهبری هستند و در صحنه‌های مختلف مدافع آرمان های انقلاب بوده و خواهند بود.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت های فرهنگی و ایجاد فرصت های اشتغال زایی در سطح شهرستان آق‌قلا شد.

حسینی در حاشیه این دیدار ها که استاندار و مسئولان محلی نیز حضور داشتند، در گفتگو با فرمانداران این سه شهرستان، روند اجرای مصوبات سفرهای استانی را جویا شده و بر لزوم پیگیری های لازم جهت تسریع در اجرای آنها را مورد تاکید قرار داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین از طرح احداث حوزه علمیه خواهران در شهر کلاله بازدید کرد.

حسینی: دولت بر استفاده از ظرفیت همه اقوام و مذاهب اهتمام ویژه دارد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =