کد خبر : 304731
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
-

گردش مالی ۹۰۰ میلیاردی فیلتر شکن‌ها در ایران

گردش مالی ۹۰۰ میلیاردی فیلتر شکن‌ها در ایران

نزدیک به ۸۰ درصد ایرانی‌ها فیلترشکن و وی‌پی‌ان روی گوشی‌های خودشان نصب کرده‌اند و این آمار دقیقا در کشورهای اتحادیه اروپا زیر ۱۰ درصد است.

به گزارش عصرقائم، مدت هاست که فضای مجازی و مطالبی که در آن منتشر می‌شود به دغدغه‌ای جدی تبدیل شده است. این که فضای مجازی کانون خانواده‌ها را هدف گرفته، بی بند و باری را تشویق و ترویج می‌کند، مرکز فساد شده، آرمان‌ها را تخریب می‌کند و بسیاری موارد دیگر که بارها از سوی مسئولان به عنوان چالشی جدی مطرح می‌شد اما تنها راهکاری که برخی مسئولان برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند فیلتر کردن است. اتفاقی که در سال‌های اخیر نشان داده موفقیت آمیز نبوده و باعث افزایش استفاده بی رویه از فیلترشکن‌ها شده است که مشکلاتی به مراتب بیشتر برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند. در این باره ایلنا به نقل از غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم در مجلس نوشته است: «۸۰ درصد ایرانی‌ها فیلترشکن و وی‌پی‌ان روی گوشی‌های خودشان نصب کرده‌اند.»

فیلترشکن روی گوشی ۸۰ درصد مردم
استفاده از VPN  و فیلترشکن در بسیاری از کشورها نظیر آمریکا کاملا قانونی است، اما اگر کاربر از وی پی ان برای دسترسی به محتوای غیرقانونی استفاده کند، اقدامی خلاف قانون انجام داده است و مجازات می‌شود. اما در  کشورهایی که به نوعی محتوای اینترنتی را سانسور یا فیلتر می‌کنند، اصلی‌ترین مورد استفاده از VPN دور زدن همین سانسور و فیلترینگ است. به گفته غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس درباره میزان استفاده ایرانی‌ها از فیلترشکن‌ها و «وی پی ان»ها، نزدیک به ۸۰ درصد ایرانی‌ها فیلترشکن و وی‌پی‌ان روی گوشی‌های خودشان نصب کرده‌اند و این آمار دقیقا در کشورهای اتحادیه اروپا زیر ۱۰ درصد است.

گردش مالی ۹۰۰ میلیاردی فیلتر شکن ها
بررسی‌ها نشان می‌دهد گسترش فیلترینگ، باعث رونق فروش فیلترشکن در کشور شده به نوعی که گفته می‌شود گردش مالی آن در سال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است. این عددی بود که سپیده حبیبی، عضو انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی درست یک سال پیش به ایرنا اعلام کرده و گفته بود گردش مالی فروش وی‌ پی‌ ان در ایران ماهانه ۵۰ میلیارد تومان و سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان است.

مشکلات استفاده از فیلترشکن
استفاده وی پی ان و فیلترشکن به جز ناامنی‌هایی که برای هک شدن و افشای اطلاعات کاربران  روی گوشی، لپ تاپ و رایانه شان دارد خطرات دیگری را هم به همراه دارد. به گفته نوری قزلجه امروز به خاطر این که فرزندان بخواهند از بسیاری از برنامه‌های عادی هم استفاده کنند مجبورند «فیلترشکن» و «وی پی ان» داشته باشند و وقتی این امکان روی گوشی فرزند شما نصب است هر لحظه می‌تواند به سایت‌هایی برود که اساسا حتی در کشورهای خارجی هم این سایت‌های غیراخلاقی فیلتر هستند! در واقع ما عملا داریم خودمان، فرزندان و جوانان‌مان را در معرض همان تهدیدها قرار می‌دهیم.

گردش مالی 900 میلیاردی فیلتر شکن‌ها در ایران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − شش =