کد خبر : 304096
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

نیچروان بارزانی: با نیروهای پیشمرگ به عنوان بخشی از ساختار دفاعی عراق تعامل شود

نیچروان بارزانی: با نیروهای پیشمرگ به عنوان بخشی از ساختار دفاعی عراق تعامل شود

رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (یکشنبه) در دیدار با هیئت امنیتی و نظامی بغداد از تمایل خود نسبت به همکاری وزارت دفاع دولت مرکزی عراق با نیروهای پیشمرگ به عنوان بخشی از ساختار دفاعی عراق گفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز با یک هیئت امنیتی و نظامی از بغداد به ریاست عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد کل ارتش عراق و با حضور فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، گارد مرزی، پلیس فدرال، دستگاه اطلاعات، اطلاعات نظامی و عملیات‌های مشترک و نیز تعدادی از افسران نظامی و امنیتی دیدار کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق، هیئت مهمان در این دیدار تغییرات اخیر در وزارت امور پیشمرگ‌ها در دولت اقلیم کردستان عراق را تبریک گفت و برای فرماندهان و افسرانی که به تازگی منصوب شدند، آرزوی موفقیت کرد.

همچنین هیئت بغداد ضمن اعلام آمادگی خود برای تقویت و توسعه روابط، همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان وزارت دفاع عراق و وزارت امور پیشمرگ‌ها و طرف‌های مسؤول در اقلیم کردستان، تاکید کرد که سفر آن به اقلیم کردستان عراق بخشی از برنامه همکاری و هماهنگی میان ارتش عراق و پیشمرگ‌ها است.

در ادامه این بیانیه آمده است، بارزانی نیز در این دیدار سفر هیئت عراقی به اربیل را به منزله پیام حمایت و پشتیبانی دانست و ابراز امیدواری کرد که به پیشمرگ‌ها به عنوان شریک و بخشی از ساختار دفاعی عراق که در مسیر تحقق بخشیدن به هدف عالی حمایت از کشور، امنیت و ثبات تلاش می‌کنند، نگریسته شود.

طبق بیانیه یاد شده، بررسی تهدیدها و تحرکات داعش به ویژه در مناطق صعب العبور و مناطق هم‌مرز با سوریه، بخش دیگری از این دیدار را به خود اختصاص داد و دو طرف بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان ارتش و پیشمرگ‌ها و بهره‌مندی از پشتیبانی ائتلاف بین‌المللی در راستای نابودی کامل داعش تاکید کردند.

نیچروان بارزانی: با نیروهای پیشمرگ به عنوان بخشی از ساختار دفاعی عراق تعامل شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 17 =