کد خبر : 303770
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
-

قهرمان وزنه‌برداری جهان: منظور مرادی از شرایط خوب، اتاق خودش است!

قهرمان وزنه‌برداری جهان: منظور مرادی از شرایط خوب، اتاق خودش است!

قهرمان وزنه‌برداری جهان گفت: رییس فدراسیون یک بار از اتاق‌های خوابگاه بازدید نکرد و همیشه مستقیم به اتاق شیک خود می رفت، برای همین معتقد است که شرایط اردو خوب است.

به گزارش عصرقائم، رسول معتمدی در گفت وگو ، درباره اینکه علی مرادی، رییس فدراسیون نسبت به درخواست‌های وزنه‌برداران برای بهبود شرایط عنوان کرد که “نمی تواند بریز و بپاش کند،” گفت: درخواست های ما مربوط به بهبود شرایط تغذیه و خوابگاه است. در مورد شرایط تمرینی وزنه برداران فقط این را می گویم که وقتی اردوی تیم ملی پایه در همدان بود، نماینده ولی فقیه گفته بودند که شرایط اردوی وزنه‌برداری از اردوهای جهادی نیز بدتر است.

قهرمان وزنه‌برداری جهان: منظور مرادی از شرایط خوب، اتاق خودش است!

* کسانی ما را قضاوت کنند که زیر وزنه‌های سنگین رفته باشند

او افزود: بودجه ای که فدراسیون از دولت می گیرد برای چه چیزی است؟ مگر غیر این است که باید امکانات اولیه برای ملی پوشان فراهم کند. دوستان عزیزی نظر دادند که اگر وزنه‌برداران به جای سه روز، دو روز چلو ماهیچه خوردند اعتراض نکنند. با نهایت احترامی که برایشان قائل هستم باید بگویم زمانی می توانند راجع به ما قضاوت کنند که  شرایط ما را درک کرده باشند و زیر وزنه‌های سنگین رفته باشند. بحث ما فنی است و یک قهرمان، نیاز به حرفه‌ای‌ترین شرایط ممکن دارد، حالا ما امکانات اولیه را می خواهیم که متاسفانه همان هم فراهم نیست. اینکه ما وزنه برداران استخدام جایی نیستیم اما با حقوق ماهیانه ۲ میلیون تومان باید زندگی کنیم و اکثرا هم از شهرستان می آییم و هزینه رفت و آمد هم داریم خنده دار نیست.

* مردم قضاوت کنند که ما خواسته زیادی داشته‌ایم یا نه

معتمدی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند درخواست هایی که داشته اند واقعا زیاده خواهی بوده است؟ تصریح کرد: کمبود و ضعف امکانات با فقدان امکانات اولیه فرق دارد. ما در این اردو خیلی صریح و شفاف اعلام کردیم که مشکل پشتیبانی و خوابگاه داریم. ما فیزیوتراپ نداشتیم و یک ماساژور داشتیم که باید به ۲۰ نفر خدمات می داد. شرایط غذایی خوبی نداشتیم و مکمل‌های مورد نیاز در اختیارمان نبود. از طرفی حقوقی که فدراسیون می دهد حتی به اندازه هزینه یک مکمل که خودمان تهیه کنیم هم نیست. اکنون هم قضاوت را به مردم می سپاریم که بگویند زیاده‌خواهی کرده‌ایم یا نه.

* مشکل ما شرایط بد اردو بود نه تمرینات سرمربی

قهرمان جهان در پاسخ به این پرسش که آیا وزنه‌برداران به خاطر تمرینات سرمربی، اردو را ترک کرده اند؟ گفت: طبق صحبت هایی که همه ما وزنه‌برداران داشتیم و بیانیه منتشر کردیم، از شرایط اردویی ناراضی بودیم. ما نسبت به شرایط اردو معترض بودیم اما سرمربی تغییر کرد و این نشان می دهد که هیچ چیزی سر جای خودش نیست. با شناحتی که از آقای برخواه دارم اگر می‌فهمید مشکل، او است، خودش می‌رفت و اصلا نیاز نبود چنین کاری کنیم.

قهرمان وزنه‌برداری جهان: منظور مرادی از شرایط خوب، اتاق خودش است!

* رییس فدراسیون را یک بار در حال بازدید از اتاق‌های خوابگاه ندیدم

معتمدی در مورد اینکه رییس فدراسیون گفته شرایط اردویی را فراهم کرده است، تاکید کرد: از خبرنگاران عزیز که همیشه یاور ما ورزشکاران بوده‌اند، می خواهم که یک روز بازدیدی از کمپ آزادی داشته باشند. از سالن تمرین، خوابگاه و سرویس بهداشتی بازید کنند و ببینند چه کسی راست می گوید. آقای مرادی روزهایی که به فدراسیون می آمد مستقیم به اتاق خود که بسیار شیک است، می رفت و بعد یک سری هم به سالن تمرین می‌زد. به شخصه تا به حال آقای مرادی را در حال بازدید از اتاق های خوابگاه ندیده ام و به نظرم منظور او از شرایط خوب، اتاق خودش است!

* یکی از وزنه‌برداران در خوابگاه بیماری پوستی گرفت

او افزود: زمانی رییس فدراسیون می تواند شرایط بد را ببیند که از پله ها پایین بیاید و سری به کمپ تیم های ملی بزند. گاهی به اتاق وزنه برداران بیاید و در همان اتفاقی که ما اسکان داریم، استراحت کند و ببیند شرایط به چه شکل است. تعداد کارمندان فدراسیون زیاد هستند اما در بخش خدمات کمپ، دو نیرو داریم که یک نفر بالای ۶۰ سال سن دارد و خیلی نمی تواند کمک کند. ما تیم پزشکی نظیر فیزیوتراپ و روانشناس نداریم. اتاق‌های ما به قدری کثیف هستند که واقعا چند نفر به خود من گفتند که دمتان گرم که در این اتاق ها می مانید چون یک شب خواسته بودند در خوابگاه فدراسیون اقامت داشته باشند اما در اتاق ها را که بازکرده بودند، پشیمان شده و به هتل رفته بودند. در اردوی اول تیم ملی که برای بازی‌های آسیایی بود، ایوب موسوی به خاطر خوابیدن روی تشک های کمپ، بیماری پوستی گرفت.

* آقای مرادی از واژه‌های بهتری استفاده کند

قهرمان وزنه‌برداری آسیا در مورد اینکه برخی قهرمانان بیرون از فدراسیون متهم به این شده اند که وزنه‌برداران را به شورش تحریک کرده اند، گفت: زمانی یک اتفاق را شورش می گویند که ما خواسته نامعقول داشته باشیم یا مقابل حق ایستاده باشیم. الان ما مقابل چه کسی ایستاده ایم که آقای مرادی ما را با ملی‌پوشان فوتبال زمان مرحوم دهداری مقایسه می کند؟ بهتر است او از واژه‌هایی استفاده کند که زیبنده خانواده وزنه‌برداری باشد.

* توقع داشتند  کار را با شرایط بد ادامه دهیم

معتمدی در پاسخ به این پرسش که چرا از سمت فدراسیون متهم به سیاه نمایی و حاشیه سازی شده اید؟ تاکید کرد: چون عقاید ما با رییس و دیگر مسئولان فدراسیون یکی نیست و توقع دارند که ما همیشه ساکت باشیم و با همین شرایط بد ادامه دهیم. سیاه نمایی زمانی اتفاق می افتد که ما واقعیت را دروغ جلوه دهیم. اگر تمام خواسته های ما دروغ بود، در مقابل تمام مردم ایران معذرت خواهی می کنم.

قهرمان وزنه‌برداری جهان: منظور مرادی از شرایط خوب، اتاق خودش است!

* ما خودمان از رییس کمیته ملی المپیک درخواست جلسه کردیم

او با اشاره به اینکه رییس فدراسیون گفته است که خودش از رییس کمیته ملی المپیک خواسته با ملی پوشان وزنه‌برداری صحبت کند، تصریح کرد: دو، سه روز بعد از اینکه از اردوی تیم ملی آمدیم، درخواست کردیم که با رییس کمیته ملی المپیک جلسه ای داشته باشیم و بعد به ما وقت داد. قبل از اینکه آقای مرادی  بخواهد به مراسم تجلیل از مدال آوران ناشنوا برود و مصاحبه کند. خود فدراسیون که مهمان ناخوانده رییس کمیته ملی المپیک بود چگونه توانسته برای ما وقت بگیرد! قضاوت آن دیگر با مردم باشد.

* یک نسل وزنه‌برداری دارد نابود می‌شود

معتمدی در پایان بیان کرد: آقای مرادی می‌گوید منابع مالی فدراسیون محدود است آیا فردی که مسئول می شود فقط وظیفه دارد منابع مالی را خرج کند و یکی از هنرهای مدیریتی نباید جذب منابع مالی دیگر باشد؟ اگر فدراسیون وظیفه ای برای پرداخت حقوق و تهیه مکمل ندارد پس وظیفه اش مقابل ورزشکار چیست؟ درخواست ما از مسئولان این است که اگر الان به مشکلات وزنه‌برداری ورود نکنند، یک نسل نابود می شود.

قهرمان وزنه‌برداری جهان: منظور مرادی از شرایط خوب، اتاق خودش است!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − هفده =