کد خبر : 303754
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
-

عملیاتی شدن اولین واحد نیروگاه هسته‌ای شین هانول در کره جنوبی

عملیاتی شدن اولین واحد نیروگاه هسته‌ای شین هانول در کره جنوبی

اولین واحد نیروگاه هسته‌ای شین هانول کره جنوبی به شبکه برق متصل شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ورلد نوکلیر نیوز، شرکت برق هسته‌ای و هیدرو کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد که واحد یک نیروگاه شین هانول برای اولین بار در نهم ژوئن به شبکه برق متصل شده است. این واحد – اولین راکتور از دو راکتور APR-1400 در این به شمار می‌آید که قرار است اواخر امسال وارد مرحله عملیات تجاری شود.

مراحل ساخت اولین واحد نیروگاه شین هانول ابتدا در مه سال ۲۰۱۲ آغاز شد. سپس بتن‌ریزی آن دو ماه بعد انجام شد و برای واحد دوم نیز در ژوئن ۲۰۱۳ بتن‌ریزی صورت گرفت.

راکتورهای APR-1400 نیروگاه شین هانول که از نوع راکتورهای آب تحت فشار ۱۳۵۰ مگاواتی هستند و در ابتدا قرار بود در آوریل ۲۰۱۷ و همچنین آوریل ۲۰۱۸ وارد مرحله عملیاتی شوند. به دلیل برخی تاخیرها بارگیری سوخت در واحد یک برای ژوئن ۲۰۱۹ برنامه ریزی شد اما در پی بررسی‌های ایمنی توسط کمیته ایمنی و امنیت هسته‌ای (NSSC) و برخی اصلاحات به تعویق افتاد. سپس عملیاتی شدن واحد یک در ژوئیه ۲۰۲۱ و واحد دوم نیز در ماه مه ۲۰۲۲ مورد انتظار بود که باز هم با تاخیرهای بیشتری مواجه شد.

در نهایت کمیته ایمنی و امنیت هسته‌ای در نهم ژوئیه ۲۰۲۱ تائید مشروط خود را برای راه‌اندازی واحد یک شین هانول صادر کرد. شرکت برق هسته‌ای و هیدرو کره جنوبی (KHNP) بارگیری اولین مجموعه سوخت را در هسته این راکتور پنج روز بعد آغاز کرد. KHNP در ۱۳ اکتبر اعلام کرد که پس از اتمام بارگیری سوخت، در حال انجام آزمایش فیزیک و سیستم راکتور در شرایط دمایی و فشار معمولی است. در ماه ژوئیه، این شرکت گفت که انتظار می‌رود این آزمایش‌ها حدود هشت ماه به طول بینجامد.

شرکت برق هسته‌ای و هیدرو کره جنوبی همچنین اعلام کرد که انتظار دارد واحد یک شین هانول حدود ۷۰۰ هزار کیلووات برق در ساعت در طول دوره آزمایش افزایش خروجی پس از اتصال به شبکه تولید کند، که انتظار می رود در تابستان آینده به تامین عرضه برق کمک کند.

بنابر این گزارش، چهار راکتور نیروگاه باراکه در امارات متحده عربی نیز از نوع APR-1400 هستند که اولین سفارش صادراتی برای طراحی این راکتورها به شمار می‌آید . دو واحد اول این نیروگاه به ترتیب در اوت ۲۰۲۰ و سپتامبر ۲۰۲۱ به شبکه برق متصل شدند.

عملیاتی شدن اولین واحد نیروگاه هسته‌ای شین هانول در کره جنوبی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + شش =