کد خبر : 303494
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
-

سایه شوم مگس مدیترانه‌ای بر باغات مازندران

سایه شوم مگس مدیترانه‌ای بر باغات مازندران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مگس ميوه (مگس مديترانه ای)در باغات سياه ريشه و مختلط مازندران خطر جدی برای باغات مازندران به شمار می آید باغداران مبارزه را آغاز کنند.

به گزارش عصرقائم، عبدالرحمن زاغی در گفت و گو با خبرنگار ما با  اشاره به گزارش های دريافتی ايستگاه های پيش آگاهی و بازديدهای ميدانی، به لزوم مديريت مگس ميوه مديترانه ای در باغات سياه ريشه و مختلط تاکید و اظهار کرد: شكار مگس ميوه مديترانه ای در تله های فرومونی ايستگاه های پيش آگاهی حوزه شهرستان های مركزی در هفته اخير افزايش يافت.

وی با اشاره به مساعد شدن شرايط جوی و وجود ميزبان های مناسب اعم از هلو، شليل، ازگيل ژاپنی و آلوچه برای ايجاد و گسترش كانون هاي آلوده، پايش مستمر هفتگی ايستگاه های پيش آگاهی و بازديدهای ميدانی به ويژه در باغات سياه ريشه و اطلاع رسانی به باغداران برای برداشت كامل تمامی ميوه های رسيده و حذف كامل ميزبان از دسترس آفت را ضروری دانست.

زاغی گفت: در باغاتی كه در تله های پيش آگاهی بيش از ۲ عدد مگس مشاهده شود با مشاوره و نظارت كارشناسان حفظ نباتات و كلينيك های گياهپزشكی نسبت به نصب حداقل ۲۰  تا ۳۰ تله حاوی جلب كننده های غذايی بيولور، سراتراپ، سراتينكس برای شكار انبوه اقدام و در صورتی كه تعداد مگس های شكار شده در تله های پيش آگاهی بيش از ۳ عدد باشد، طعمه پاشی برابر دستورالعمل انجام شود.

مدیر حفظ نباتات  سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: رعايت بهداشت كف باغ شامل حذف كامل علف های هرز، جمع آوری هرگونه ميوه ريخته شده و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری خاك ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به جمعيت پائين مگس ميوه، اجرای روش های مذکور در كنترل مگس ميوه موثر بوده و انجام كاور اسپری منوط به هماهنگی كامل با كارشناسان حفظ نباتات و كلينيك هاي گياهپزشكی انجام شود.

سایه شوم مگس مدیترانه‌ای بر باغات مازندران/باغداران مبارزه را آغاز کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =