کد خبر : 303417
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
-

تصویب بیش از ۲۵ طرح محرومیت‌زدایی در بخش بلده شهرستان نور

تصویب بیش از ۲۵ طرح محرومیت‌زدایی در بخش بلده شهرستان نور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی و توسعه متوازن در بازدید از شهر و بخش بلده با همراهی ۱۲ مدیرکل استان، بیش از ۲۵ طرح محرومیت زدایی به تصویب رسید. ‎

به گزارش عصرقائم، رضا علیخانی در بازدید از بخش بلده شهرستان نور، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی و توسعه متوازن در بازدید از شهر و بخش بلده با همراهی ۱۲ مدیرکل استان، بیش از ۲۵ طرح محرومیت زدایی به تصویب رسید.

علیخانی افزود: بخش بلده با وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، ظرفیت‌های آب و هوایی و آب آشامیدنی بسیار خوب و اراضی حاصلخیز، از بعد توسعه اقتصادی و زیربنایی محروم است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف ازجمله راه و ترابری که یکی از مهمترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم این منطقه است، محرومیت وجود دارد،  گفت: راه اصلی بخش از منطقه دوآب تا شهر بلده که حدود ۴۰ کیلومتر، بسیار نامناسب است و باشکستگی‌های فراوان، پرتگاه‌های زیادی دارد که راه عبور و مرور را نا ایمن کرده است.

وی اظهار داشت: در این رابطه به منظور رفع نقاط حادثه خیز در اجرای طرح محرومیت زدایی، برای ایمن سازی راه، تقویت جداره راه و روکش آسفالت این مسیر اقدام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: پوشش فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره گیری از وسایل مخابراتی تلفن همراه و شبکه اینترنت روستایی بخش دیگری است که برای رفع آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

علیخانی، بسترسازی مهاجرت معکوس، توسعه گردشگری و کشاورزی در منطقه و ایجاد یک شهرک صنعتی متناسب با قابلیت‌های موجود راگام‌های موثری برای کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی این منطقه عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار بررسی مشکلات آبرسانی به ویژه در حوزه آب آشامیدنی شهر بلده، بهبود و مرمت و تقویت شبکه توزیع آب در روستا‌های بخش بلده، افزایش ظرفیت مخازن آب، بررسی طرح هادی برخی روستاها، توسعه حوزه گردشگری در روستای تاریخی یوش، بازسازی و مرمت قعله تاریخی پولاد جهت واگذاری به بخش خصوصی، توسعه بخش کشاورزی به خصوص در زمینه کشت گل محمدی و همچنین تولید برق از طریق توربین‌های مولد آبی و نصب پنل‌های خورشیدی را از جمله مصوبات طرح‌های محرومیت زدایی در طی این بازدید برشمرد.

تصویب بیش از ۲۵ طرح محرومیت‌زدایی در بخش بلده شهرستان نور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + پنج =