کد خبر : 302589
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
-

پارلمان عراق در صدد تصویب قانون ممنوعیت سازش با رژیم اسرائیل

پارلمان عراق در صدد تصویب قانون ممنوعیت سازش با رژیم اسرائیل

رئیس پارلمان عراق گفت که پارلمان در حال تصویب قانونی است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ممنوع می‌کند.

به گزارش عصرقائم، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق گفت که «پارلمان به وضع قانون منع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد».

وی در سخنرانی خود در سی و سومین کنفرانس فوق‌العاده اتحادیه بین المجالس عربی، خاطرنشان کرد: «در اینجا، رویدادها بی‌تردید تأیید می‌کند که ما با چالش‌های بزرگ روبه‌رو هستیم که همه ما را ملزم می‌کند در برهه‌ای حساس و تاریخی، مواضع قاطع، اتخاذ کنیم».

الحلبوسی خاطرنشان کرد: «تشدید تنش به سطحی رسیده است که قابل تحمل، تأخیر و غفلت، یا تعویق و مشورت در این زمینه نیست و امروز ما به عنوان نمایندگان اراده ملت‌هایمان قبل از هرگونه مسئولی سیاسی و رسمی، مسئولیت اخلاقی و دینی را بر عهده داریم که ما را به شهامت و جوانمردی قبل از در نظر گرفتن منفعت و داشتن وجدان پیش از انجام وظیفه فرا می خواند».

وی در ادامه با اشاره به شهادت شیرین ایوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره به دست نظامیان اسرائیلی و با بیان اینکه این نشست فوق العاده همزمان با حوادث اخیر سرزمین‌های اشغالی و تشدید تنش‌ها از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی برگزار شده است، تصریح کرد: «اقدامات رژیم اشغالگر جنایات رژیم اشغالگر و بی اعتنایی آشکار به تمامی ارزش‌ها و اصول انسانی و نقض صریح قوانین و موازین بین المللی را برملا کرد».

الحلبوسی گفت: «پارلمان عراق تصمیم شجاعانه درباره وضع قانون منع عادی سازی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی را به عنوان بازتابی واقعی و روشن از اراده مردم عراق که دهه‌هاست موضوع فلسطین را در رأس اولویت های ملی و اسلامی خود قرار داده‌اند، اتخاذ کرده است».

پارلمان عراق در صدد تصویب قانون ممنوعیت سازش با رژیم اسرائیل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 17 =