کد خبر : 301874
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
-

لزوم توجه ویژه دولت به نیازمندان در حین جراحی اقتصادی

لزوم توجه ویژه دولت به نیازمندان در حین جراحی اقتصادی

نماینده ولی‌فقیه مازندران با بیان اینکه ما نگران دهک‌های آسیب‌مند هستیم که باید حتما دولت فکری برای آن کند؛ گفت: ممکن است گاه یک جراحی برای کشور لازم باشد اما می‌شود در کنار انجام جراحی، برای اقشار آسیب‌پذیر نیز تمهیداتی اندیشید.

به گزارش عصرقائم، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی در ساری با اشاره به اینکه ایران اسلامی ام‌القرای مقاومت و اسلام به شمار می‌رود، اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی در شعارهای خودش نظیر شعارهای مبتنی بر عدالت، شعارهای مبتنی بر تبیین دین و دنیا، دنیا و آخرت، هم رفاه مادی و هم عمران و آبادانی زندگی دنیایی و هم ارزش‌های معنوی و تامین سعادت آخرتی، موفق باشد یعنی زمینه صدور انقلاب اسلامی فراهم شده است.

وی افزود: ناکامی ما در اینجا یعنی تیر خلاص به انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی در همین چهاردیواری محبوس می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: لذا بُرد جهاد در حوزه جهاد سازندگی کمتر از بُرد جهاد در دفاع مقدس و دفاع حرم نیست.

آیت‌الله محمدی‌لائینی، عنوان کرد: مردم ما وقتی در مسیر ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی، وقتی در حوزه سازندگی وارد می‌شوند، جهادی کار می‌کنند؛ وقتی در حوزه دیپلماسی وارد می‌شوند جهادی کار می‌کنند، وقتی در حوزه مبارزه با کرونا وارد می‌شوند جهادی کار می‌کنند و امروز می‌بینیم که از ۷۰۰ کشته به هفت کشته رسیدیم.

وی با بیان اینکه مانگران برخی شوک‌ها به مردم در  برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد هستیم، تصریح کرد: ما نگران دهک‌های آسیب‌مند هستیم که باید حتما دولت فکری برای آن کند، ممکن است گاه یک جراحی برای کشور لازم باشد اما می‌شود در کنار انجام جراحی، برای اقشار آسیب‌پذیر نیز تمهیداتی اندیشید.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با بیان اینکه امیدواریم تمهیدات به نحوی باشد که بتواند به صورت آبرومندانه، زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه را تامین کند؛ توصیه کرد: اگر به‌صورت کالا برگ و یا کارتی باشد که بتوانند از فروشگاه‌ها، جنس خریداری کنند مطلوب‌تر است؛ چراکه تزریق پول ذاتا تورم‌زا است و در همان روزهای ابتدایی ماه خرج می‌شود و تا آخر ماه دست این اقشار از تهیه اجناس کوتاه می‌ماند.

آیت‌الله محمدی‌لائینی، اعلام کرد: تزریق کالا هم می‌تواند تولیدات داخلی را تقویت کند و هم آثار تورمی نخواهد داشت؛ لذا امیدواریم قطعا دولت، مجلس و قوه قضائیه در این زمینه تمهیدات لازم را داشته باشند تا بتوانیم به آسانی از این مقطع، عبور کنیم.

وی متذکر شد: از تمامی مسئولان تقاضا می‌کنم که در تمامی تصمیمات، هوای مستضعفین را داشته باشید و برای هر تصمیم‌گیری برای استان، یک پیوست مستضعفینی دیده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، یادآور شد: امید می‌رود مسئولان استان در هر برنامه‌ریزی که انجام می‌دهند این نکته را در نظر بگیریند که اقشار نیازمند را چگونه باید در این برنامه، مدیریت کنید تا کمترین آسیب را ببینند.

لزوم ورود گروه‌های جهادی به تولید دانش‌بنیان/نیازمند تفکر جهادی در بین مدیران هستیم

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در این مراسم خدمت بی منت را جزو شاخصه‌های اصلی گروه‌های جهادی یاد کرد و گفت: به رغم آنکه گروه‌های جهادی از هزینه‌های شخصی برای این کار استفاده می‌کنند، حاضر نیستند کرامت انسانی خدمت گیرندگان زیر سوال رود.

وی با بیان اینکه مبدأ گروه‌های جهادی در تاریخ معاصر امام خمینی(ره) است، افزود: یکی از مولفه‌های مهم پیروزی در دفاع مقدس حضور جهاد سازندگی و جهادگران بی سنگر بوده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه جهادگران در حرکت جهادی خود اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین خدشه‌ای به کرامت انسانی نیازمندان وارد شود، گفت:  این قشر علاوه بر استفاده از توان و تخصص خود از هزینه شخصی نیز برای خدمت به محرومین استفاده میکنند، اما متاسفانه برخی از مردم و مسئولین برای پیدا کردن نام و نشان به نیازمندان خدمت می‌کنند و این زیبنده نیست.

حسینی‌پور با بیان اینکه گروه‌های جهادی امروز می‌توانند با سازماندهی درست تحت جهاد سازندگی در استان مازندران شکل جدیدی پیدا کرده و کارهای ناشدنی را انجام دهند، گفت: ما نیازمند حضور و تفکر جهادی در همه عرصه‌های مدیریتی و اداری استان مازندران هستیم و تفکر جهادی نباید جدای از مسیر اصلی اداری استان باشد.

وی با بیان اینکه کشور درحال تجربه کردن جراحی اقتصادی است، گفت: رئیس دولت سیزدهم با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها تلاش دارد حوزه نابسامان اقتصادی را سامان دهد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مقام معظم رهبری سکان‌دار اصلی فعالیت جهادی است، اظهار کرد: گروه‌های جهادی در راستای تحقق منویات رهبری جهاد تبیین را برای مقابله با توطئه‌ها و کارشکنی‌های استکبار مورد توجه داشته باشند.

حسینی‌پور برلزوم ورود گروه‌های جهادی در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین کاری که مطالبه ما از گروه‌های جهادی است نقش آفرینی در عرصه فکر و تولید دانش بنیان است.

لزوم توجه ویژه دولت به نیازمندان در حین جراحی اقتصادی/گروه‌های جهادی به حوزه دانش‌بنیان ورود کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =