کد خبر : 301931
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
-

روسیه: کنفرانس «حمایت از آینده سوریه» بدون حضور دمشق و مسکو بی‌ارزش است

روسیه: کنفرانس «حمایت از آینده سوریه» بدون حضور دمشق و مسکو بی‌ارزش است

دولت روسیه از برنامه‌های اتحادیه اروپا برای سازماندهی ششمین کنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در بروکسل بدون دعوت دمشق و مسکو انتقاد و اعلام کرد که این کنفرانس بدون حضور روسیه و سوریه فاقد ارزش و اعتبار است.

به گزارش عصرقائم، وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اتحادیه اروپا به طور سنتی بدون همکاری با دولت سوریه و بدون دعوت از نمایندگانش در کنفرانس، تلاش کرده است تا به اهدافی دست یابد، افزود: اما این بار بروکسل تصمیم گرفت پا را فراتر بگذارد و از مقامات روس که قبلا در این کنفرانس شرکت کرده بودند، دعوت نکند.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این تصمیم، رهبران سازمان ملل را بر آن داشت تا از جایگاه ریاست مشترک کنفرانس صرف نظر کنند و تنها به حضور خود در سطح کارشناسان بسنده کنند.

وزارتخانه یادشده هشدار داد که کنفرانس‌های بروکسل «بیشتر و بیشتر به سمت سیاست‌زدگی بی پروا در موضوعات صرفاً بشردوستانه پیش می‌رود و سازمان ملل مسئول انجام هر کاری است که با هدف جلوگیری از بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان صرف نظر از اوضاع ناخوشایند اجتماعی، اقتصادی و معیشتی کشورهای میزبان صورت می‌گیرد».

دولت روسیه در بیانیه خود آمریکا و اروپا را به مانع‌تراشی در اجرای طرح‌های ویژه بازسازی سوریه با طرح پیش‌شرط‌های سیاسی از جمله تمدید مکانیسم انتقال کمک‌ها از مرزها که نقض حاکمیت سوریه محسوب می‌شود، متهم کرد.

روسیه: کنفرانس «حمایت از آینده سوریه» بدون حضور دمشق و مسکو بی‌ارزش است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =