کد خبر : 301758
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
-

جزئیات رقابت ۱۲ ربات پرنده برای انجام امداد و نجات

جزئیات رقابت ۱۲ ربات پرنده برای انجام امداد و نجات

همزمان با برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران آزاد ۱۴۰۱ ، تعداد ۱۲ ربات پرنده حضور یافتند تا توانمندی آنها برای امداد و نجات سنجیده شود.

به گزارش عصرقائم، محمد نوروزی مسوول لیگ ربات‌های پرنده شانزدهمین مسابقات ربوکاپ ایران اوپن ۲۰۲۲ در حاشیه برگزاری این دوره از رقابت ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معمولا این بخش از رقابت‌ها در دو بخش برگزار می شود، گفت: یک بخش آن لیگ ربات‌های “Out Door” یا “خارج از ساختمان” و بخش دیگر آن “In Door” یا داخل ساختمان است.

وی اظهار کرد: امسال به دلیل فشردگی برنامه‌ها، تنها لیگ ربات‌های پرنده داخل ساختمان را برگزار کردیم.

نوروزی با اشاره به جزئیات برگزاری این رقابت‌ها توضیح داد: در این لیگ ربات‌ها باید به صورت هوشمند و خودکار از یک صفحه متحرک بلند شونده و ربات‌های ساخته شده باید قادر باشند که در هوا معلق بمانند.

مسوول لیگ ربات‌های پرنده اضافه کرد: پنجره ‌ای را در فضای رقابت ربات‌ها در سالن ایجاد کردیم و این ربات‌ها باید قادر باشند که با پیدا کردن پنجره، از آن عبور کنند.

وی بخش دیگر عملکرد رقابتی این لیگ را پیدا کردن مسیر عنوان کرد و یادآور شد: برای این منظور طنابی روی زمین قرار دادیم و روبات‌ها باید از طریق پردازش تصویر و هوش مصنوعی، طناب را دنبال کنند.

نوروز ادامه داد: علاده بر آن دو محموله باری نیز بر روی زمین قرار دادیم و ربات‌ها باید این دو محموله را و به محل مورد نظر منتقل کنند، پس از آن باید ربات‌ها از پنجره متحرک عبور کنند و روی صفحه متحرک که علامت “H” در آن نوشته شده، فرود بیایند.

به گفته وی، این لیگ شبیه‌سازی یک عملیات امداد و نجات است و قرار گرفتن ربات‌ها بر روی علامت H نشانه توانمندی آنها برای فرود آمدن بر روی سقف آمبولانس است.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از مسابقه اطلاعات مسیر به تیم‌ها ارائه شده است، گفت: مسیر به تیم‌ها اعلام نشده و مسیرها از سوی داوران به دلخواه عوض خواهد شد و ربات‌ها با استفاده از هوش مصنوعی باید مسیرهای تعیین شده را مشخص کنند.

جزئیات رقابت ۱۲ ربات پرنده برای انجام امداد و نجات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 20 =