کد خبر : 301686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
-

وزارت خارجه فلسطین: شورای امنیت به مسئولیت‌هایش عمل کند

وزارت خارجه فلسطین: شورای امنیت به مسئولیت‌هایش عمل کند

وزارت خارجه فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل خواست مسئولیت‌های خود را در قبال توقف تشدید تنش اسرائیلی‌ها علیه فلسطینیان و مقدسات آنها برعهده بگیرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی از شورای امنیت خواست تا اقدامات لازم را برای تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل برای توقف تجاوزها و تنش‌هایش علیه فلسطینیان و واردار کردن آن برای پایبندی به قوانین بین‌المللی اتخاذ کند.

این وزارتخانه نقض‌های ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان در سرتاسر اراضی فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و فراخوان شهرک نشینان افراطی برای یورش به مسجد الاقصی و برافراشتن پرچم اسرائیلی در داخل آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین اقدام ارتش رژیم صهیونیستی به حمله به مساحت‌های گسترده‌ای از اراضی فلسطینی، قطع صدها اصله درخت زیتون، حمله به چوپانان و همچنین ساخت کلیسای یهودی در “وادی الربابه” واقع در شهرک “سلوان” در جنوب مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی را محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، این نقض‌ها و تجاوزات منعکس کننده پافشاری اسرائیل به تداوم تشدید اوضاع و اصرار برای اجرای برنامه‌های خود جهت تداوم اشغالگری و تعمیق و تحکیم ساختارهای آپارتاید و افزایش هدف قرار دادن مسجد الاقصی برای لطمه زدن به تقسیم زمانی و مکانی آن است.

وزارت خارجه فلسطین، دولت اسرائیل به ریاست نفتالی بنت را مسئول کامل نتایج و پیامدهای این تشدید تنش بی‌وقفه به ویژه خطرات واقعی آن دانست که تلاش‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و آمریکایی را با هدف آرام سازی اوضاع از بین می‌برد.

مسجدالاقصی و شهر قدس طی ماه مبارک رمضان شاهد تنش میان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی به خاطر یورش‌های روزانه شهرک نشینان اسرائیلی به مسجدالاقصی بود.

وزارت خارجه فلسطین: شورای امنیت به مسئولیت‌هایش عمل کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + هفده =