کد خبر : 301659
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
-

فردا، آخرین مهلت پذیرش بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر

فردا، آخرین مهلت پذیرش بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر

مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فردا ۱۵ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

به گزارش عصرقائم، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقاء کیفی دوره­‌های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیین‌نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ‌­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدون آزمون پذیرش می­‌کند.

بر این اساس، شرایط عمومی برای پذیرش درخواست متقاضیان این دوره، داشتن معدّل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی­ پیوسته و داشتن معدّل حداقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان‌­نامه) در مقطع کارشناسی­‌ارشد و همچنین داشتن حدّاقل نمره ۱۸ یا درجه “عالی” و “بسیار خوب” پایان‌­نامه در مقطع کارشناسی­‌ارشد اعلام شده است.

با اعلام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متقاضیان باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن مقاله معتبر در نشریه مجله علمی پژوهشی داخلی یا خارجی پذیرفته شده مستخرج از پایان‌­نامه کارشناسی­‌ارشد که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد راهنمای پایان­‌نامه کارشناسی‌­ارشد، نفر اوّل باشد.

یک ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش­‌های علمی و صنعتی ایران، یک رتبه اوّل تا سوّم انفرادی یا اوّل گروهی در جشنواره‌­های علمی معتبر بین­‌المللی، داشتن رتبه اوّل تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور و یا متقاضیانی که مقطع کارشناسی­‌ارشد خود را در دوره­‌های روزانه و نوبت دوّم دانشگاه­‌های دولتی گذرانده‌­اند و دارای رتبه­‌های اوّل، دوّم یا سوّم و یا جزو ۱۵ درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کرد که تا موعد ثبت­‌نام در مقطع دکتری، تمامی مدارک نهایی کارشناسی­‌ارشد باید ارائه شود و رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی‌­ارشد باشد و داوطلبان می­‌توانند حدّاکثر در دو رشته (مرتبط با رشته کارشناسی‌­ارشد) درخواست بدهند.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمده است که دانش‌­آموختگی در مقطع کارشناسی‌­ارشد تا پایان شهریور ماه قبل از شروع دوره دکتری الزامی است و فقط پرونده فارغ‌­التحصیلان کارشناسی‌­ارشد که تا شهریور ماه ۱۴۰۱ از زمان فراغت از تحصیل آنها کمتر از دو سال گذشته باشد، قابل بررسی است.

همچنین مدارک دوره‌­های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دوره‌­های خودگردان سایر دانشگاه‌­ها (دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دوره‌های خودگردان امیرکبیر که از طریق آزمون کارشناسی­‌ارشد پذیرفته شده­‌اند می­‌توانند متقاضی شوند)، دانشگاه­‌های غیرانتفاعی، پیام­ نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان­‌ها، علمی کاربردی، اتباع غیر ایرانی و فارغ­‌التحصیلان کارشناسی‌­ارشد دانشگاه­‌های خارج از ایران، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی­‌ارشد برای ورودی دکتری بدون آزمون، بررسی می­‌شود.

ثبت­‌نام متقاضیان که از تاریخ ۱۵ فروردین ماه آغاز شده بود، تا فردا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت اینترنتی “https://pgrad.aut.ac.ir/3/applicant/” ادامه دارد.

هزینه ثبت نام متقاضیان یک میلیون ریال است که همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت‌­نام دریافت خواهد شد و وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی­‌شود.

متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه سؤال ضروری به آدرس momtazaut.ac.ir ایمیل بزنند.

فردا، آخرین مهلت پذیرش بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 9 =