کد خبر : 301597
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
-

فناوری پرداخت اپل برچسب ضد رقابتی گرفت

فناوری پرداخت اپل برچسب ضد رقابتی گرفت

اپل با جریمه سنگین اتحادیه اروپا بر سر محدود کردن دسترسی رقیبانش به فناوری مورد استفاده برای کیفهای موبایل روبروست و ممکن است ناچار شود سیستم پرداخت موبایل خود را به روی رقیبانش باز کند.

به گزارش عصرقائم، این دومین اتهام اتحادیه اروپا علیه اپل از  سال گذشته است. رگولاتورهای اتحادیه اروپا سال میلادی گذشته پس از دریافت شکایتی از سوی شرکت اسپاتیفای، اپل را متهم کرده بودند رقابت در بازار پخش موسیقی را سرکوب کرده است.

کمیسیون اروپا اعلام کرد اظهارنامه‌ای به اپل ارسال کرده و در آن به تشریح نحوه سوءاستفاده این شرکت از موقعیت برتر خود در بازارها برای کیفهای موبایلی در دستگاههای iOS پرداخته است. قدمت شیوه‌های ضد انحصارطلبی اپل به سال ۲۰۱۵ برمی گردد که “اپل پی” (Apple Pay) راه اندازی شد.

مارگارت وستاگر، کمیسر ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما شواهدی داریم که اپل دسترسی شخص ثالث به فناوری کلیدی ضروری برای توسعه راه‌کارهای کیف موبایلی رقیب در دستگاههای اپل را محدود کرده است.

اپل ممکن است با جریمه‌ای بالغ بر ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی خود معادل ۳۶.۶ میلیارد دلار بر اساس درآمد سال گذشته این شرکت، روبرو شود اما مجازاتهای اتحادیه اروپا به ندرت به این سقف می رسد و این شرکت اعلام کرده که به تعامل با کمیسیون اروپا ادامه می دهد.

سرویس “اپل پی” از سوی بیش از ۲۵۰۰ بانک در اروپا و بیش از ۲۵۰ فین تک استفاده می شود. تراشه NFC، پرداخت با استفاده از آیفون و آی پد را امکان پذیر می کند.

وستاگر توجیه امنیتی اپل را رد کرد و گفت: تحقیقات ما تا به این تاریخ هیچ مدرکی که نشان دهد ریسک امنیتی بالاتری وجود دارد را نشان نداده است و شواهد ما حاکی از آن است که رفتار اپل نمی‌تواند با نگرانیهای امنیتی توجیه شود.

اپل می تواند خواستار رسیدگی به این پرونده پشت درهای بسته شود و  پاسخ مکتوبی به کمیسیون اروپا پیش از تصمیم گیری در این باره که می تواند یک سال یا بیشتر به درازا بکشد، ارسال کند.

بر اساس گزارش رویترز، اتحادیه اروپا قرار است سال آینده مقررات فناوری جدیدی به نام قانون بازارهای دیجتال را اجرا کند که اپل را مجبور می کند اکوسیستم بسته خود را باز کند یا با جریمه‌ای بالغ بر ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی خود روبرو شود.

فناوری پرداخت اپل برچسب  ضد رقابتی گرفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =