کد خبر : 301555
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
-

رهبر دموکرات‌های سنا: الیگارش‌های روسی باید در بسته کمک آمریکا به اوکراین هدف قرار بگیرند

رهبر دموکرات‌های سنا: الیگارش‌های روسی باید در بسته کمک آمریکا به اوکراین هدف قرار بگیرند

رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا گفت: به درخواست دولت بایدن برای اضافه کردن مفاد بسته کمکی ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین عمل خواهم کرد که به واشنگتن اجازه می‌دهد دارایی‌ الیگارش‌های روسی را مصادره و پول حاصل از فروش آنها را به صورت مستقیم به اوکراین ارسال کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا در یک نشست خبری در نیویورک گفت: اوکراین به تمامی کمک‌هایی که می‌توانیم به این کشور ارائه کنیم، نیاز دارد. ما باید تمامی دارایی‌ها را که می‌توانیم جمع کنیم، در اختیار این کشور قرار دهیم.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از کنگره خواسته تا بسته کمک ۳۳ میلیارد دلاری به کی‌یف را که نشان دهنده افزایش چشمگیر کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین است، تایید کند.

دولت واشنگتن همچنین از قانونگذاران خواست تا مقرراتی را برای کمک به توقیف دارایی‌های بیشتر و ارسال پول به اوکراین وضع کنند.

شومر همچنین گفت، این اقدامات به جریان کنونی مصادره اموال و دارایی‌های الیگارش‌های روسی در آمریکا و همچنین تسریع در روند بازبینی‌ها در دادگاه فدرال به درخواست کاخ سفید اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: زمان آن رسیده تا الیگارش‌های روسی را بابت داشتن این ثروت نامشروع جریمه کنیم و مسئول بدانیم.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا حمایت خود را از دادن اختیارات بیشتر به دولت برای هدف قرار دادن الیگارش‌های روسی بابت ارتباطشان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور با تایید لایحه‌ای غیر الزام آور اعلام کردند.

کمک مالی ۳۳ میلیارد دلاری برای اوکراین، که قانونگذاران گفته‌اند می‌خواهند به سرعت آن را تصویب کنند، برای ارائه تسلیحات، مهمات و سایر کمک‌های نظامی به اوکراین و همچنین کمک‌های مستقیم اقتصادی و بشردوستانه استفاده می‌شود.

رهبر دموکرات‌های سنا: الیگارش‌های روسی باید در بسته کمک آمریکا به اوکراین هدف قرار بگیرند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + دوازده =