کد خبر : 300958
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
-

راهکارهای نگین طبخ خاورمیانه برای بحران تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

راهکارهای نگین طبخ خاورمیانه برای بحران تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

تحریم‌های آمریکا بر علیه کشور ایران سبب شد تا برندهای خارجی معروف در زمینه‌های مختلف تولیدات اقتصادی خروج نمایندگی‌های خود را در سال‌های اخیر تسریع بخشیده و همین امر سبب شد تا ظرفیت‌های تولید داخلی این شرکت‌ها و مجموعه‌ها با رکود همراه باشد؛ اما به مرور طبق آمارهای ارائه شده، فعال شدن دوباره‌ی ظرفیت‌ شرکت ها و تولید کنندگان داخلی با تکیه بر توان و دانش فنی نخبگان داخلی، تولیدات شرکتهای دانش بنیان و صنعتی روز به روز افزایش یافت. این دانش ها در تمامی زمینه های کشاورزی، پزشکی، صنعتی و حتی نظامی پیشرفت داشته است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از نگین طبخ خاورمیانه، تجهیزات صنعتی در آشپزخانه ها و رستوران ها که در صدر تحریم ها قرار داشت و عملا ورود تجهیزات غیرممکن بود نگین طبخ خاورمیانه حضور داشت و نیازهای رستوران داران و آشپزخانه داران را برطرف کرد. نگین طبخ تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی را به صورت کامل مهیا می کرد و به ساده ترین روش و سریع ترین روش بین رستوران داران توزیع می کرد، اما باز هم مشکلاتی وجود داشت.

مشکلات تجهیزات آشپزخانه در زمان تحریم

نباید فراموش کرد که به دلیل شرایط دشوار کشور، واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی در مسیر پیشرفت و توسعه‌ی خود با دشواری‌های بی‌شماری مواجه هستند که شماری از این چالش‌ها را مدیران دولتی می‌توانند هموار نموده و با تصمیمات خود، حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده را در برنامه‌های حمایتی خود بگنجانند زیرا پتانسیل‌های بسیاری که صنعت‌های مختلف داخلی مستتر است نیاز به شکوفایی و حمایت‌های ویژه دارند تا اقتصاد داخلی شاهد تحولات و دگرگونی‌های اقتصادی سترگ و عظیمی باشد که خود به حداقل رساندن وابستگی اقتصادی کشور به نفت را در بر خواهد داشت و این امر مستلزم وجود استراتژی واحد و سیستماتیک اقتصادی برای راهبری صنایع پیشرانی می‌باشد تا به طَبَع آن نیاز به درون آوری و واردات کالاهایی که قابلیت و استطاعت تولید آنها در داخل کشور مهیا است، برطرف شود. البته لازم به ذکر است که ساخت کالاهایی با کمیت و کیفیت بالا و کیفی سازی کالاها از شروط اصلی رسیدن به خودکفایی در ساخت تولید و صنعت کشور است.

در این بین، یکی از این حیطه‌ها که شاهد نمود و اعتبار گرفتن و خودکفایی در تولید آن در سطح کشور هستیم، بخش تجهیزات آشپزخانه صنعتی  است. در این حوزه‌ها، شرکت‌های خارجی تا قبل از اجرای تحریم‌های آمریکا بهره‌ای حدود بالای ۵۰ درصدی از بازار کشورمان را به خود اختصاص داده بودند که با خروج این برندها و نمایندگی‌ها از کشورمان، ظرفیت‌های تولیدی این مجموعه‌ها با رکود در تولید همراه شد و در عین حال نداشتن نماینده‌ی محصولات خارجی چه در زمینه‌ی لوازم خانگی و چه در زمینه‌ی لوازم آشپزخانه‌ی صنعتی، دغدغه‌ی عدم امکان پیگیری ضمانت کالاهای موجود در بازار و عدم وجود قطعات کافی در صورت نیاز به تعمیرات این دستگاه‌ها را با خود به همراه داشته است.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

اما در این بین شرکت‌های ایرانی با تکیه بر دانش متخصصان داخلی با تمام نیرو و قدرت در امتداد و همسو با سیاست‌های کشور حرکت نمودند و توانستند خلاهای بازار تجهیزات آشپزخانه‌ صنعتی را پوشش دهند و گامی بزرگ را در کنار سایر تولیدات داخلی برای خودکفایی بردارند تا تمامی کالاهای مورد نیاز مصرفی داخلی به خصوص در زمینه‌ی محصولات مورد نیاز تجهیزات آشپزخانه‌ی صنعتی از صفر تا صد با بهترین کیفیت و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی توسط کارخانه‌های ایرانی تامین شود و به بازارهای داخلی و جهانی ارائه شود. نگین طبخ خاورمیانه یکی از این شرکت ها در حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی بود که در دوران تحریم ها، نبود قطعات و نبود پشتیبانی تا جایی که امکان داشت نیازهای کشور را برطرف می کرد.اصلی ترین راهکارهای نگین طبخ شامل موارد زیر می شدند:

  • مهندسی مجدد محصولات بود که تجهیزات از کار افتاده را از اول تعمیر و بهره برداری می کردند.
  • یکی دیگر از راهکارهای نگین طبخ مونتاژ تجهیزات بود؛ قطعات را از کشورهای همسایه جمع می کرد و در نهایت در داخل ایران مونتاژ می کرد.
  •  ساخت ماده اولیه برای ساخت تجهیزات آشپزخانه که همان استیل استنلس یا فولاد ضد زنگ بود. این نوع فولاد هزینه و زمان و تکنولوژی ویژه خود را برا تولید می طلبد و اولین گام نگین طبخ تولید این نوع فولاد بود.

راهکارهای نگین طبخ خاورمیانه برای بحران تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

خودکفایی کامل در این صنعت‌ها و تجارت و تنوع بالای محصولات آن‌ها و همپا بودن با تکنولوژی روز دنیا سبب شده است تا علاوه بر رفع نیاز تمام سفارش‌های داخل کشور در زمینه‌ی مختلف تجهیزات آشپزخانه‌ی صنعتی برای رستوران‌ها، فست فودها، هتل‌ها، ادارات، مدارس، تالارها و سایر آشپزخانه‌های صنعتی و … تولیدکنندگان برای صادرات محصولات باکیفیت خود نیز برنامه‌ریزی نمایند که ارزآوری قابل توجهی برای کشور با خود به همراه خواهد داشت.

راهکارهای نگین طبخ خاورمیانه برای بحران تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

نگین طبخ خاورمیانه

نگین طبخ، علاوه بر کمک به تجهیز کردن آشپزخانه ها و رستوران ها و فراهم کردن لوازم ضروری برای آشپزخانه ها، در تولید و توزیع برخی از تجهیزات در داخل کشور و حتی در منطقه پیشتاز بوده است. یخساز صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، انواع سرخ کن های صنعتی، فولادهای ضد زنگ و حتی انواع باربیکوهای ساخت داخل کشور از جمله تولیدات این شرکت است. اما در این میان یخسازهای صنعتی نقش پر رنگ تری دارند. یخساز صنعتی هم در صنعت کاربرد دارد و هم در آشپزخانه ها، رستوران ها و کافه هایی که نوشیدنی های سرد سرو می کنند و با نام تجاری یخساز حبه ای از آن یاد می شود کاربرد فراوانی دارد. ایتالیا بیشتر برند معروف در یخساز صنعتی را دارد، و با توجه به تحریم های وضع شده؛ عملا دسترسی آزاد به این نوع یخساز امکان پذیر نبود، در این مدت نگین طبخ کمک شایانی به فراهم کردن انواع یخساز صنعتی در کشور نمود. برای اطلاعات بیشتر از محصولات این شرکت می توانید به سایت negin-tabkh.com مراجعه کنید.

راهکارهای نگین طبخ خاورمیانه برای بحران تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 14 =