کد خبر : 300430
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
-

یکم اردیبهشت، روز جهانی خلاقیت و نوآوری

یکم اردیبهشت، روز جهانی خلاقیت و نوآوری

روز جهانی خلاقیت و نوآوری بر اساس ایجاد تفکری خلاقانه و در راستای ایجاد یک آینده‌ی بهتر، پایدار توسط سازمان ملل متحد نامگذاری شده و یکی از اصلی‌ترین دلایل گرامیداشت این روز، صرفا جهت تشویق و یادآوری مردم تمام جوامع برای بهره‌برداری از ایده‌های نو و خلاقیت بیشتر در امور مختلف است. اما چرا این روز بقدری با اهمیت می‌باشد که ۲۱ اپریل که مصادف است با یکم اردیبهشت را روز جهانی خلاقیت نامیده‌اند؟

به گزارش عصرقائم، به نقل از فکورمغناطیس اسپادانا، اصلی‌ترین دلیل این است که امروزه نوآوری و خلاقیت با ارزش‌ترین سرمایه و دارایی یک جامعه برای رشد و پیشرفت آن است.

خلاقیت و نوآوری با ادغام در هر زمینه‌ای عامل اصلی شکوفایی آن می‌شود که این امر بدون هیچ محدودیتی تمام شاخه‌های مختلف از جمله: فرهنگ، اقتصاد، هنر، پزشکی، سیاست و غیره را در بر می‌گیرد.

نقش نوآوری در صنعت

یکم اردیبهشت علاوه بر اینکه روز جهانی خلاقیت است، با نام اقتصاد خلاق نیز شناخته می شود، از این جهت که نوآوری و خلاقیت یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در رشد اقتصادی بویژه در صنعت بوده است.

زیرا توسعه پایدار در صنعت تاثیر مستقیم در اقتصاد یک جامعه داشته و با حفاظت از محیط زیست، بهبود معیشت مردم آن جامعه و ایجاد رفاه، عواملی هستند که این مهم را به یک آرمان برای سازمان ها همینطور سازمان ملل در راستای تحقق آن سوق می‌دهد.

البته نقش دانشگاه‌ها و کلیه متخصصان حوزه‌های دانشگاهی نیز در راستای تحقق نوآوری پایدار یقینا یکی از موثرترین و البته مهمترین نهادها در هر کشوری می‌باشد. زیرا تاثیر رویکرد سیستماتیک دانشگاه‌ها در هر جامعه ارتباط مستقیم با اهداف اقتصادی بر پایه ی دانش بنیان در چهارچوب نوآوری است.

و این امر تنها با پرورش و انتقال دانش و نوع نگرش دانشجوها، تربیت و ایجاد فضایی برای خلاقیت دانشجویان توسط دانشگاه‌ها میسر می‌باشد.

پس یکی دیگر از مواردی که در این مطلب به آن می‌پردازیم ارتباط صنایع و نوآوری (نقش نوآوری در صنعت) می‌باشد.

بطور کلی در صنعت، خلاقیت باعث شکوفایی و ایجاد نوآوری در سه سطح بنیادی، فرایندی و فرآورده‌ای می‌شود.

  • نوآوری بنیادی چیست؟

اگر خلاقیت و نوآوری در صنعت بصورت سازمانی موجب تغییرات و تحولات اساسی و بنیادی شود و موجب یک فناوری مکانیکی در ساخت شود اصطلاحا به آن نوآوری بنیادی گفته می‌شود.

  • نوآوری فرایندی چیست؟

اما اگر با تغییرات در استراتژی‌ها و روش‌های سازمان صورت بگیرد مانند خلاقیت در شیوه‌ی مدیریت، یا نوآوری در بهره‌وری و با بکارگیری سیستم‌های نوین مدیریتی به آن نوآوری فرایندی گفته می‌شود.

  • نوآوری فرآورده ای چیست؟

و در نهایت اگر تاثیر مثبت در بهینه سازی و یا افزایش کیفیت کالا یا محصول نهایی داشته باشد به آن نوآوری فرآورده ای گفته می شود.

امروزه خلاقیت و نوآوری نقشی ژرف، اساسی در سازمان‌ها بویژه شرکت‌های دانش بنیان صنعتی از جمله شرکت فکورمغناطیس اسپادانا ایفا می کند، اما چرا؟

با توجه به توسعه ی پایدار، آینده نگری یکی از دغدغه های سازمان ها برای مواجه با بحران هاست. همانطوری که در واژه‌ی نوآوری این معنا نهفته شده که هر چیز (کالا ، فرآیند و یا خدمات) جدیدی شامل توسعه می‌شود از این رو منجر به رشد ، ایده‌پردازی و تغییر در یک سازمان و سپس در صنعت و در آخر پیشرفت ملت و جهان می‌شود.

همانطور که شرکت‌های دانش بنیان به منظور توسعه  اقتصادی بر پایه‌ی دانش و رسیدن به اهداف علمی، اقتصادی تشکیل شده‌اند با توجه به بحران‌ها و تحریم‌های گوناگون نقشی لاینفک در خلاقیت و یافتن راه‌حل های متنوع و اختراعات متعدد داشته و دارند.

فکورمغناطیس اسپادانا، FMS به عنوان یک شرکت دانش بنیان صنعتی از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه ی طراحی، تولید و تامین تجهیزات فرآوری معدنی، دانه بندی، سیستم‌های ارتعاشی و انتقال مواد با تاسیس کارخانه در اصفهان آغاز کرد. تجهیزات تولیدی این شرکت تاکنون نیازهای مهم و اساسی کارخانه‌های فرآوری موادمعدنی (آهن، مس، سرب، روی، و…)، گندله سازی، فولاد و صنایع مرتبط با آن را تامین کرده است.

این شرکت در آغازین سال‌های فعالیت خویش توانسته است تنوع فراوانی از محصولات را در کارنامه عملکرد خویش ثبت کند. هم‌اکنون با بلوغ شرکت در عرصه‌های فنی، مدیریتی و عملیاتی تمرکز اصلی تولید به سمت تجهیزات فرآوری معدن تغییر یافته است.

یکم اردیبهشت، روز جهانی خلاقیت و نوآوری

اهمیت خلاقیت و نوآوری در مواجه با چالش‌های فرآوری معدن

با توجه به بهره برداری چندین ساله از معادن، مشکلات عدیده‌ای در زمینه فرآوری مواد معدنی به وجود آمده است. چالش‌های فرآوری استخراج و فرآوری سنگ آهن را می‌توان به چند دسته تقسیم نمود که شرکت فکورمغناطیس با توجه به توانایی‌ها و بکارگیری نوآوری‌ها و خلاقیت در زمینه‌های مربوطه توانسته با این چالش ها مواجه شود:

  • چالش کاهش عیار معادن
  • چالش محیط زیست و آب
  • کوچک شدن سایز معادن و پراکندگی
  • رو به اتمام بودن معادن مگنتیتی
  • وجود عناصر مزاحم
  • تحریم ها و هزینه های تولید و نگهداری

شرکت فکور مغناظیس با نوآوری در تجهیزات در راستای حل چالش‌های مطرح شده نیز راهکارهای مختلفی را فراهم و ارائه نموده است، به عنوان مثال در چالش کاهش عیار با بکار بردن این تجهیزات:

  • درام سپراتور : درام سپراتورهای MIMS
  • دستگاه X-RAY  جهت پر عیار سازی قبل از دستگاه آسیاب
  • بلت درام پیش فرآوری

همینطور این شرکت توانسته است تا با پیشنهادها و راه حل های سازنده در چالش محیط زیست و آب تجهیزات منحصر بفردی را ارائه دهد.

  • یونیت موبایل خودکششی
  • طراحی خط تولید کنسانتره به روش هیبریدی
  • طراحی خط تولید کنسانتره به روش خشک

جداکننده مغناطیسی با شدت بالا

یکم اردیبهشت، روز جهانی خلاقیت و نوآوری

این دستگاه بسته به نوع کانی و فرآیند جدایش در شدت میدان‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود که کاربرد وسیعی در صنایع مختلف بویژه در صنایع معدنی دارد.‌ شرکت فکور مغناطیس اسپادانا (FMS) توانایی تولید جدا کننده  مغناطیسی تر با شدت بالا با شدت  ۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ گاوس را دارد.

رو به اتمام بودن معادن مگنتیتی و راه حل های پیشنهادی شرکت فکور مغناطیس

  • فرآوری هماتیت و استفاده از باطله های کارخانجات فعال
  •  درام سپراتورهای WHIMS
  • درام سپراتورهای MIMS
  • یکم اردیبهشت، روز جهانی خلاقیت و نوآوری

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 1 =