کد خبر : 300350
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
-

مسرور بارزانی: پ.ک.ک اقلیم کردستان را ترک کند

مسرور بارزانی: پ.ک.ک اقلیم کردستان را ترک کند

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه حزب کارگران کردستان به قانون اساسی اقلیم اربیل احترام نمی‌گذارد و موجب تخلیه ۸۰۰ روستا شده، بار دیگر از حزب کارگران کردستان خواست از این اقلیم خارج شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز در موسسه چاتام هاوس در انگلیس، روابط اربیل و آنکارا را عادی توصیف کرده و بار دیگر از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) خواست از این اقلیم خارج شود.

بارزانی اظهار کرد: ما از ابتدای دهه نود قرن گذشته موسسه‌های رسمی از دولت و پارلمان داریم، بعدها حزب کارگران به منطقه ما آمد اما به قانون اساسی اقلیم ما احترام نمی‌گذارد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت: آنها به جای اینکه در مناطق خود بجنگند، به منطقه ما آمدند، ما تمام تلاش خود را برای حل این مساله کردیم اما تداوم حملات حزب کارگران و ترکیه، تاثیر خود را بر ما گذاشت.

او افزود: ۸۰۰ روستا وجود دارند که ساکنان آنها به دلیل درگیری جاری میان پ.ک.ک و ترکیه نمی‌توانند به آنجا بازگردند.

بارزانی تاکید کرد: بهترین گزینه این است که پ.ک.ک منطقه ما را ترک کرده و فعالیت‌هایش را در مناطق خودش انجام دهد و مشکلاتش را آنجا دور از ما حل کند.

این مسؤول اقلیم کردستان در پایان گفت: ما این را باور نداریم که خشونت به حل مشکلات ختم می‌شود بلکه باورمان این است که گفتگو تنها راه‌حل‌ برای آن است.

مسرور بارزانی: پ.ک.ک اقلیم کردستان را ترک کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 20 =