کد خبر : 300256
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
-

ناراحتی فدراسیون دوومیدانی روسیه از کنار گذاشته شدن ورزشکاران این کشور

ناراحتی فدراسیون دوومیدانی روسیه از کنار گذاشته شدن ورزشکاران این کشور

سرپرست فدراسیون دوومیدانی روسیه از کنار گذاشتن ورزشکاران روس از ماراتن تاشکند و دوشنبه انتقاد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، ایرینا پریوالوا، سرپرست فدراسیون دوومیدانی روسیه از اینکه برگزارکنندگان مسابقات بین المللی در تاشکند و دوشنبه، ورزشکاران روسی را از شرکت در این مسابقات منع کرده‌اند، بسیار ناراحت است.

پریوالوا خاطرنشان کرد: از این که ورزشکاران ما اجازه شرکت در مسابقات تاشکند و دوشنبه را نداشتند بسیار ناراحت هستم. شاید مردم تصمیم گرفتند که در این شرایط سخت سیاسی، اینطور بازی کنند و اجازه ندادند ورزشکاران ما رقابت کنند. شاید آن‌ها نمی‌خواستند مشکلی برای ورزشکاران ما ایجاد شود ولی شاید هم سیاست خصمانه پشت آن بود.

پیش از این، استپان کیسلف، قهرمان ماراتن روسیه در سال ۲۰۱۹، به تاس گفته بود که برگزارکنندگان ماراتن تاشکند و نیمه ماراتن دوشنبه درخواست‌های او را برای شرکت در این مسابقات رد کرده‌اند. به گفته این ورزشکار، سایر دوندگان روسی نیز از جمله ریناس آخمادف و دینا الکساندروا از حضور در این رقابت‌ها محروم شدند.

به دلیل وخامت اوضاع در اوکراین، اتحادیه بین المللی فدراسیون‌های دوومیدانی، ورزشکاران روسیه و بلاروس را از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان، اروپا و لیگ الماس منع کرد. با این حال، این ممنوعیت به طور رسمی در مورد ماراتن‌های بین المللی متعدد اعمال نمی‌شود. به این ترتیب، برگزارکنندگان مسابقه نیمه ماراتن در آلماتی قزاقستان به آخمادف اجازه شرکت دادند که در نهایت برنده آن مسابقه شد.

ماراتن تاشکند و نیمه ماراتن دوشنبه در هفته قبل برگزار شد.

ناراحتی فدراسیون دوومیدانی روسیه از کنار گذاشته شدن ورزشکاران این کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =