کد خبر : 300271
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

سرپل ذهاب میزبان زائران راهیان نور می‌شود

سرپل ذهاب میزبان زائران راهیان نور می‌شود

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه گفت:برای اسکان زائران غیربومی، اداره‌ها و مدارس شهر سرپل ذهاب چهارشنبه ۱۴ و پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه تعطیل خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، سردار بهمن ریحانی با اشاره برزگراری مراسم گرامیداشت عملیات «بازی دراز» توضیح داد: امسال با توجه به ماه مبارک رمضان و تعطیلی‌ عید فطر، مراسم افتتاحیه راهیان نور پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ ادیبهشت ماه برگزار خواهد شد. با توجه به تعداد فراوان حضور مشتاقان در این ویژه برنامه راهیان‌نور  آن هم در شهرستان‌ سرپل ذهاب که در مقایسه با راهیان نور جنوب کشور از مساحت کمتری برخوردار است، این برنامه یکی از سنگین‌ترین برنامه‌های کشور است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) کرمانشاه گفت: برای اسکان زائران غیربومی، اداره‌ها و مدارس شهر سرپل ذهاب چهارشنبه ۱۴ و پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه تعطیل خواهد شد. این رویداد حماسی فرصت مناسبی برای معرفی استان و تاریخچه مرزداران این بخش از میهن اسلامی در سال‌های دفاع مقدس است.

مروری بر عملیات بازی دراز

عملیات بازی‌دراز در محور سرپل‌ذهاب به صورت نیمه گسترده در روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ به فرماندهی مشترک انجام شد. برخی از این فرماندهان این عملیات شهید علیرضا موحد دانش، شهید اصغر وصالی، شهید سعید گلاب،   شهید شیرودی، شهید محسن وزوایی، شهید صادقی‌نیا، شهید حاجی‌بابا و شهید محمود غفاری هستند.

شیرودی پس از چند هزار مأموریت هوایی و انجام بالاترین پروازهای جنگی در دنیا و نجات یافتن از ۳۶۰ خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود در ۸ اردیبهشت ۱۳۶۰ در منطقه بازی دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس‌گیری ارتفاعات بازی‌دراز به سوی سرپل ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.

سرپل ذهاب میزبان زائران راهیان نور می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =