کد خبر : 300057
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
-

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده دانشجویان دعوت شده به آزمون مجدد نهایی شد

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده دانشجویان دعوت شده به آزمون مجدد نهایی شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزارش این کمیسیون درباره رسیدگی به شکایت دانشجویان دعوت شده برای برگزاری مجدد آزمون پس از اعلام قبولی و ثبت نام و تحصیل در دانشگاه خبر داد و گفت که گزارش آن را قرائت به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

به گزارش عصرقائم، علی خضریان در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: رسیدگی به شکایت عده کثیری از داوطلبان و دانشجویان پذیرفته شده در آزمون های سراسری دانشگاه و مراکز آموزش عالی مبنی بر عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون مجدد پس از اعلام قبولی و ثبت نام و تحصیل در دانشگاه، طی جلسات متعددی با حضور مسئولان مرتبط از جمله رئیس سازمان سنجش در کمیسیون صورت گرفت.

وی افزود: اوایل سال ۱۴۰۰ شکایات متعددی از سوی داوطلبان و دانشجویان پذیرفته شده در آزمون های سراسری ورودی به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شد. این شکایات حکایت از آن داشت که سازمان سنجش در اقدامی نوظهور طی مکاتباتی به برخی از دانشجویان اعلام کرده براساس ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری و نظر به ابهام در پرونده علمی آزمون سراسری ایشان و با توجه به بررسی‌های فنی و آماری مبنی بر تفاوت قابل توجه بین سوابق تحصیلی و آزمونی و یا مشابهت غیرمتعارف پاسخنامه امتحانی و پاسخنامه متقاضی دیگر با بررسی‌ها در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات مقرر شده از آنها در چند تخصصی آزمون مجدد گرفته شود.

خضریان افزود: به دنبال این موضوع و با استناد به قانون این شکایات و اعتراضات از چند منظر مطرح شده بود؛ اول اینکه داوطلبان پذیرفته شده در حال تحصیل در دانشگاه بوده و از فضای علمی و رقابت های کنکور فاصله گرفته بودند، از طرفی در برخی موارد ۲ سال از تاریخ آزمون شان گذشته بود، ضمن اینکه نسبت به برداشت ناصحیح سازمان سنجش نیز قانون مذکور نکاتی را مطرح کرده است.

خضریان در پایان گفت: با عنایت به کثرت شکایات واصله و وصول شکایات متعدد دیگر از سوی نمایندگان در همین موضوع، کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان مرجع قانونی رسیدگی به طرز کار غلط دستگاه‌های مختلف در قوای سه‌گانه، رسیدگی به موضوع را با قید فوریت در دستور کار قرار داد و پس از جلسات مختلف و کارشناسی و طی مراحل بررسی و نظارت گزارش آن را برای قرائت به هیات رئیسه مجلس تقدیم کرد.

گزارش کمیسیون اصل 90 درباره پرونده دانشجویان دعوت شده به آزمون مجدد نهایی شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + دو =