کد خبر : 299753
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
-

نگرانی از افزایش بیماری کرونا در بین کودکان مازندرانی

نگرانی از افزایش بیماری کرونا در بین کودکان مازندرانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در شش روز گذشته، روند افزایشی بیماری کرونا را در بین کودکان ۵ تا ۱۲ سال در استان داشتیم که ادامه این روند نگران کننده است.

به گزارش عصرقائم، عباس علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در شش روز گذشته، روند افزایشی بیماری کرونا را در بین کودکان ۵ تا ۱۲ سال در استان داشتیم که ادامه این روند نگران کننده است.

علیپور افزود: بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری کرونا، واکسیناسیون است.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال مهم است، زیرا تراکم کلاس‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها، آمار‌های ابتلاء را افزایش می‌دهد. ‏

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی دانش آموزان واکسن نزده را از جمله طرح‌ها بیان کرد و افزود: همچنین باید تهویه و فضای مناسب در مدارس و کلاس‌های درس تهیه و آماده شود، زیرا باز بودن مدارس ضروری شده است.

علیپور از راه اندازی سامانه‌ای در ادارات برای شناسایی پرسنل واکسن نزده خبر داد و افزود: پوشش واکسیناسیون در دستگاه‌های اجرایی باید افزایش یابد و هماهنگی لازم برای افزایش پوشش واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه شهر رامسر در بیشتر مواقع قرمز است تاکید کرد: رامسر به علت گردشگر پذیر بودن و بیمار پذیری بالا در وضعیت قرمز قرار دارد که ضروری است رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این شهر و همچنین شهر‌های دیگر لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز اول واکسن کرونا؛ ۸۴ درصد دز دوم و ۵۹ درصد دوز سوم و ۲۹ درصد افراد پنج تا ۱۲ سال در استان مازندران واکسن گرونا تزریق کرده اند.

این مسئول گفت: موج ششم در مازندران دو قله‌ای شده و تعداد بیماران مبتلا به کرونا کمی افزایشی است اما مقدار این افزایش زیاد نیست.

علیپور تصریح کرد: تنها شهرستان قرمز استان رامسر است و چون مسافران زیادی وارد این شهر شدند و بیمار پذیری زیادی هم از شهر‌های اطراف مانند شهر‌های شرق استان گیلان دارد هم اکنون در وضعیت قرمزکرونایی قرار گرفته است.

نگرانی از افزایش بیماری کرونا در بین کودکان مازندرانی/ دو قله‌ای شدن موج ششم کرونا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × سه =