کد خبر : 299759
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
-

نماینده روسیه: عملیات در اوکراین برای امنیت ما و سایر کشورهای منطقه ضروری است

نماینده روسیه: عملیات در اوکراین برای امنیت ما و سایر کشورهای منطقه ضروری است

در جریان جلسه شورای امنیت، از روسیه بابت کشته شدن غیرنظامیان در اوکراین انتقاد شد و نماینده روسیه با رد این انتقادات گفت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای آینده این کشور و همچنین برای امنیت روسیه و سایر کشورهای منطقه ضروری است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری ان.اچ.کی، روز دوشنبه، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به بحث درباره وضعیت پیش روی زنان و کودکان در اوکراین پرداخت.

یکی از مقامات صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) به اعضای این شورا گفت که حدود دو سوم کودکان اوکراینی آواره شده‌اند. این مقام تصریح کرد که نزدیک به نیمی از کودکان باقی مانده در خطر کمبود غذا هستند.

وی همچنین در مورد مشکلات شهرهایی مانند ماریوپل و خرسون که توسط نیروهای روسی محاصره شده‌اند، صحبت کرد. براساس گزارش‌هایی، کودکان و خانواده‌هایشان در آن مکان‌ها هفته‌ها بدون آب لوله‌کشی و تامین مواد غذایی معمول بوده‌اند.

نمایندگانی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به حمله‌ای موشکی به یک ایستگاه قطار در شرق اوکراین که به روسیه نسبت می‌دهند، از آن انتقاد کردند؛ حمله‌ای که شماری تلفات غیرنظامی بر جای گذاشت.

فریت هوجا، فرستاده آلبانی در سازمان ملل گفت: “قبل از اینکه کسی فرصت بالا آمدن نفسش را بعد از اتفاقات وحشتناک شهر بوچا پیدا کند، یک موشک به ایستگاه قطاری اصابت کرد که در آن هزاران نفر در انتظار ترک منطقه بودند.” هوجا گفت که این موشک برای “کشتاری کورکورانه” فرستاده شد. وی خاطرنشان کرد: “پنج کودک در میان کشته‌شدگان هستند.”

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: “آنچه که برای زنان و کودکان در اوکراین اتفاق می‌افتد، وحشتناک‌تر از آنچه تصور می‌شود، است.”

سرگئی کیسلیتسیا، سفیر اوکراین هم نامه پسر ۹ ساله‌ای را که گفته می‌شود مادرش در حمله‌ روس‌ها کشته شد، با صدای بلند خواند. این سفیر گفت: “اگر نتوانیم جلوی کرملین را بگیریم، کودکان بیشتری یتیم خواهند شد، مادران بیشتری فرزندان خود را از دست خواهند داد.”

وی همچنین عنوان کرد: “کرملین باید به خاطر نسل‌های آینده متوقف شود.”

در واکنش به این انتقادات، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، نیروهای اوکراینی را مسئول حمله به ایستگاه قطار مذکور دانست. وی بیان کرد: عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای آینده این کشور و همچنین برای امنیت روسیه و سایر کشورهای منطقه ضروری است.

نماینده روسیه: عملیات در اوکراین برای امنیت ما و سایر کشورهای منطقه ضروری است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =