کد خبر : 299726
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
-

قادری: نیاز به جذب سرمایه داریم

قادری: نیاز به جذب سرمایه داریم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که در شرایط فعلی کشور، نیاز به جذب سرمایه داریم و این امر نیاز به همکاری دولت و مجلس دارد.

به گزارش عصرقائم، جعفر قادری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه صدور مجوزهای کسب و کار گفت: یکی از کارهای کلیدی و اساسی مورد تمجید مقام معظم رهبری اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ و تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار است که امیدواریم شورای نگهبان تکلیف آن را مشخص کند که آثار و پیامدهای زیادی خواهد داشت.

به گفته وی این اقدام می تواند آثار زیادی برای کشور از جمله شفافیت، حذف امضاهای طلایی، سهولت کسب و کار، کاهش زمان اخذ مجوز، کاهش ریسک سرمایه گذاری، تغییر نظارت ها از نظارت پسینی به نظارت پیشینی و جلوگیری و کاهش فساد در سیستم اداری داشته باشد.

قادری خاطرنشان کرد: رتبه ایران برای شروع کسب و کارها در بین ۱۹۵ کشور، ۱۷۸ است و رتبه ایران از نظر سهولت کسب و کار ۱۲۷ است و پیامد این رتبه نامناسب چنین می شود که سرمایه در کشور نمانده و از طرفی امکان جذب سرمایه نیز وجود ندارد.

وی گفت که اهتمامی میان مجلس و دولت به وجود آمده و کمیسیون جهش تولید نیز اقدام مناسبی انجام داده که منجر به اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و قانون جهش تولید شده است. کاری که مجلس و دولت انجام می دهند هیچ ارتباطی با تحریم ها نداشته و اتفاقا برای روغن کاری چرخ اقتصاد کشور است و می تواند ریسک سرمایه گذاری را کم و فعالان اقتصادی را دلگرم کند.

قادری در پایان گفت: در شرایط فعلی کشور، نیاز به جذب سرمایه داریم و این امر نیاز به همکاری دولت و مجلس دارد. همچنین نیروی انتظامی نیز که برخی از مجوزها را صادر می کند، باید روند صدور را تسهیل و دستگاه قضایی نیز ورود کند.

قادری: نیاز به جذب سرمایه داریم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − شش =