کد خبر : 299767
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
-

انصارالله: منصورهادی قربانی شکست ائتلاف سعودی در یمن شد

انصارالله: منصورهادی قربانی شکست ائتلاف سعودی در یمن شد

عضو هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن از ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان خواست تا از جنگ در یمن عقب نشینی کند و بر روی تغییر قدرت در این کشور حساب باز نکند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت المیادین، عبدالملک العجری، عضو هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن خاطرنشان کرد، ائتلاف عربی مسئولیت شکست در جنگ علیه یمن را به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی تحمیل می‌کند گویی که اگر او(هادی) نبود موفق می‌شد. در واقع عربستان دنبال گوسفند قربانی برای این شکست بود.

العجری در صفحه کاربری خود در توییتر خطاب به عربستان نوشت: هادی در سال ۲۰۱۴ شکست خورد و در عدن عدم تمایل خود را به تداوم قدرت اعلام کرد، شما کسانی بودید که اصرار کردید او را بیاورید و به رئیسی بدون صلاحیت تبدیل کنید و در حال حاضر او را قربانی شکست خود در جنگتان کردید.

وی از ائتلاف سعودی خواست از جنگ در یمن عقب‌نشینی کند تا هفت سال دیگر مجبور نشود که متقاعد گردد که هادی دلیل شکست آن جنگ نبوده است. همچنین باید متقاعد گردد ائتلاف عربی هر چه در توان داشت، انجام داده است و نتیجه‌ای بهتر از آنچه حاصل شد، امکان پذیر نبوده است.

عضو هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن خاطرنشان کرد، گزینه جنگ با وجود هادی یا بدون او یک گزینه شکست خورده است و صلح و عقب‌نشینی از این مخمصه که برای خودتان و یمن ساخته‌اید مسالمت آمیزترین گزینه است.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران تن شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند. سازمان ملل دائما نسبت به وضعیت نامساعد یمن هشدار می‌دهد و این سازمان در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد، حدود دو میلیون کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان و معالجه دارند و از میان آنها ۳۶۰ هزار تن در معرض خطر مرگ قرار دارند.

انصارالله: منصورهادی قربانی شکست ائتلاف سعودی در یمن شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + یازده =