کد خبر : 299798
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
-

آرامش واقعی در رسیدن به خداوند است

آرامش واقعی در رسیدن به خداوند است

اگر قرار است یک روزی همه ما به یک قرار و آرامش برسیم قطعا آنجا هنگامی است که به خداوند می‌رسیم، حتی اگر در این دنیا به دنبال خدا نبوده باشیم. البته همه در این دنیا به دنبال یک چیزی همانند ثروت، قدرت و … هستیم که ما را آرام کند و اینجا دقیقا جایی است که ما نمی‌دانیم تمام آنچه می‌خواهیم در نزد پرودگار به دست خواهیم آورد.

به گزارش عصرقائم،  در دعای روز دهم ماه مبارک رمضان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«اَللّهُمَّ اجْعَلْنی فیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلینَ عَلَیکَ وَاجْعَلْنی فیهِ مِنَ الْفاَّئِزینَ لَدَیکَ وَاجْعَلْنی فیهِ مِنَ الْمُقَرَّبینَ اِلَیکَ بِاِحْسانِکَ یا غایةَ الطّالِبینَ»

«خدایا من را در ماه رمضان از کسانی قرار بده که متوکل باشم و بر تو توکل کنم و چشمم به دست دیگری نباشد؛ هر جا که می‌خواهی بدانی دعایت مستجاب شده است به دلت نگاه کن، ببین اگر ناامید از همه جا هستی، بدان که آن دعا مستجاب شده است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید سینایی استاد حوزه در شرح «بِاِحْسانِکَ یا غایةَ الطّالِبینَ» می‌گوید: در اینجا غایةَ الطّالِبینَ به این معنا نیست که سرانجام طلب‌کنندگان خدا است، بلکه کل طلب‌کنندگان یعنی هرکسی که در عالم به دنبال جمال است نهایتا آن را در خدا پیدا خواهد کرد، اگر کسی به دنبال جلال و کمال است باز هم در خدا پیدا خواهد کرد. لذا غایةَ الطّالِبینَ یکی از توحیدی‌ترین فرازهای این بخش از دعای روز دهم ماه رمضان است.

وی در ادامه افزود: اگر قرار است یک روزی همه ما به یک قرار و آرامش برسیم قطعا آنجا هنگامی است که به خداوند می‌رسیم، حتی اگر در این دنیا به دنبال خدا نبوده باشیم. البته همه در این دنیا به دنبال یک چیزی همانند ثروت، قدرت و … هستیم که ما را آرام کند و اینجا دقیقا جایی است که ما نمی‌دانیم تمام آنچه می‌خواهیم در نزد پرودگار به دست خواهیم آورد.

این استاد حوزه یادآور شد: با همه این موارد در دعا می‌خوانیم که همه طالبین در نهایت طلب‌شان به سوی خدا ختم خواهد شد و حتی اگر ندانند. به عبارتی ما طلب خدا می‌کنیم اما به دنبال چیزهای دیگر می‌رویم در حالی که غافل از این هستیم که همه چیز در نزد خداست و ما با اتصال به خداوند به آرامش خواهیم رسید.

آرامش واقعی در رسیدن به خداوند است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 3 =