کد خبر : 299392
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
-

نامزد خاشقجی به تصمیم انتقال پرونده وی به عربستان شکایت خواهد کرد

نامزد خاشقجی به تصمیم انتقال پرونده وی به عربستان شکایت خواهد کرد

نامزد جمال خاشقجی اعلام کرد که به تصمیم اخیر گرفته شده از سوی مقامات ترکیه برای انتقال پرونده قتل همسرش به عربستان شکایت خواهد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، خدیجه چنگیز، نامزد خاشقجی امروز (پنج‌شنبه) پس از صدور حکم انتقال پرونده به عربستان در مقابل ساختمان دادگاه اصلی شهر استانبول اظهار کرد: در ترکیه همانند عربستان یک خاندان، حاکم نیست، ما دستگاه عدالتی داریم که به شکایت مردم رسیدگی می‌کند، من در چارچوب دستگاه قضایی‌مان درخواست تجدیدنظر در تصمیم گرفته شده خواهم کرد.

چنگیز توییت کرد: مبارزه من برای اجرای عدالت در حق جمال خاشقجی هنوز تمام نشده، شاید دادگاه‌ها فکر می‌کنند که می‌توان حقیقت در این پرونده را نادیده گرفت اما من هرگز دست بر نخواهم داشت و هرگز در مقابل چنین تصمیمی ساکت نخواهم ماند. همه ما می‌دانیم که عامل قتل جمال خاشقجی چه کسی است و در حال حاضر چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که به تلاش ادامه دهیم.

دستگاه قضایی ترکیه امروز تصمیم گرفت پرونده ترور خاشقجی را به مقامات قضایی عربستان واگذار کند تا روند محاکمه در این پرونده در ریاض دنبال شود.

این تصمیم از سوی دادگاه کیفری ۱۱ شهر استانبول که مسئول بررسی پرونده ترور خاشقجی است، در جلسه‌ای که ۲۶ متهم پرونده به صورت غیابی در حال محاکمه بودند، گرفته شد.

در این جلسه وکلایی از سندیکای وکلای استانبول، نمایندگان متهمان و نیز نامزد خاشقجی و وکیل او حضور داشتند.

دادگاه یاد شده اعلام کرد که روند بررسی پرونده را متوقف می‌کند و تصمیم دارد ادامه کار را به مقامات قضایی عربستان واگذار کند.

نامزد خاشقجی به تصمیم انتقال پرونده وی به عربستان شکایت خواهد کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =