کد خبر : 299394
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
-

استولتنبرگ: وزرای امور خارجه ناتو درباره ارائه حمایت نظامی بیشتر به اوکراین تبادل نظر می‌کنند

استولتنبرگ: وزرای امور خارجه ناتو درباره ارائه حمایت نظامی بیشتر به اوکراین تبادل نظر می‌کنند

دبیرکل ناتو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، وزرای امور خارجه این ائتلاف درباره حمایت نظامی بیشتر از اوکراین مذاکره خواهند کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در آستانه نشست وزرای امور خارجه ناتو، ینس استولتنبرگ، دبیرکل این ائتلاف در حالی که در کنار دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین ایستاده بود در بیانیه‌ای گفت: مطمئنم که به لزوم سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر، تسلیحات ضد تانک، تسلیحات سبک تر و سنگین تر و انواع مختلف حمایت‌های نظامی از اوکراین خواهیم پرداخت.

وی افزود: ناتو همچنین مسئول حفاظت و دفاع از تمامی متحدان است بنابراین از زمان حمله روسیه به اوکراین ما حضور نظامی‌مان در جناح شرقی را افزایش داده‌ایم.

استولتنبرگ تاکید کرد: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که هیچ جایی برای سوء تفاهم و محاسبه اشتباه در مسکو درباره آمادگی ما برای دفاع و حفاظت از متحدانمان وجود نداشته باشد. ما باید هم با تسلیحات و هم با اعمال تحریم‌های بیشتر از اوکراین حمایت کنیم. بنابراین من از این حقیقت که متحدان ناتو در حال حاضر تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش می‌دهند، استقبال می‌کنم.

دبیر کل ناتو همچنین بار دیگر بر موضع این ائتلاف در خصوص اعزام نیرو به اوکراین تاکید کرد و گفت: ما همچنین مسئول جلوگیری از گسترش این درگیری به ورای اوکراین و خطرناک تر شدن و مهلک‌تر شدن این درگیری هستیم. بنابراین، در حالی که حمایت‌هایی را برای اوکراین تامین می‌کنیم، سخت در تلاشیم تا از تشدید این درگیری‌ها نیز جلوگیری کنیم.

دیمیترو کولبا نیز به نوبه خود گفت: برنامه من بسیار ساده است. برنامه من سه بخش دارد و آن تسلیحات، تسلیحات و تسلیحات است.

وی گفت: از تمامی متحدان می‌خواهم تا تردیدهای خود را برای تامین تسلیحات لازم برای اوکراین کنار بگذارند چراکه بسیار عجیب است اما امروز تسلیحات برای تحقق صلح خدمت می کنند.

وزیر امور خارجه اوکراین افزود: وقتی موضوع اوکراین باشد نباید هیچ تفاوتی میان تسلیحات دفاعی و تسلیحات تهاجمی وجود داشته باشد چرا که تمامی تسلیحاتی که در خاک اوکراین و توسط ارتش این کشور علیه یک مهاجم خارجی استفاده می‌شوند، ماهیتی دفاعی دارند.

وی افزود: افرادی که می‌گویند ما برای اوکراین تنها تسلیحات دفاعی فراهم می‌کنیم و در جایگاهی نیستم که تسلیحات تهاجمی تامین کنیم، ریاکار هستند. این اقدام کاملاً ناعادلانه و غیر قابل توجیه است.

کولبا همچنین درباره حمایت نظامی آلمان گفت: این کشور می‌تواند اقدامات بیشتری در چارچوب ظرفیت‌های نظامی‌اش ارائه دهد و کی‌یف با برلین برای دریافت تسلیحات آلمانی بیشتر مشغول رایزنی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مساله‌ای که مرا بیش از پیش نگران می‌کند طولانی شدن روندها و تصمیم‌گیری‌ها در برلین است چراکه برلین فرصت دارد اما کی‌یف هیچ فرصتی ندارد.

کولبا درباره تحریم‌ها علیه روسیه گفت: پیشنهاد تحریم ها در هفته گذشته ضعیف تر بود و کی‌یف از این بابت خوشحال نیست. البته شایان ذکر است که تحریم‌های اخیر قطعاً گامی رو به جلو هستند. امیدوارم هرگز مجدداً با چنین شرایطی مواجه نشویم که خواستار افزایش فشار تحریم‌ها باشیم. اصلاً لازم نبود خشونت‌هایی هم چون آنچه که در بوچا رخ داد آشکار شود تا متحدان با اعمال تحریم موافقت کنند. باور ندارم که اوکراینی‌ها مجبورند بهای خواست سیاسی شرکا را با جانشان بدهند.

استولتنبرگ: وزرای امور خارجه ناتو درباره ارائه حمایت نظامی بیشتر به اوکراین تبادل نظر می‌کنند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 11 =