کد خبر : 299208
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
-

دستگیری ۹ شکارچی غیرمجاز در شمیرانات طی سال گذشته

دستگیری ۹ شکارچی غیرمجاز در شمیرانات طی سال گذشته

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع ۹ شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: این شکارچیان قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند و هیچ گونه شکار حیات وحش رخ نداد.

به گزارش عصرقائم، علی سالاروند با اشاره به اینکه در سال گذشته با رفع تصرف و اعاده به وضع سابق ۳۸ فقره ساخت‌ و ساز غیرمجاز، هفت هکتار از اراضی مناطق چهارگانه محیط زیست این شهرستان آزادسازی شد، گفت: گشت و پایش‌های شبانه‌روزی و پیگیری حقوقی برای جلوگیری و رفع تصرفات با حداکثر توان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همچنین در سال ۱۴۰۰، ۹ شکارچی غیرمجاز در گشت و پایش ماموران اجرایی این اداره در مناطق تحت مدیریت قبل از اقدام به شکار دستگیر شدند، اظهارکرد: در همین راستا هشت قبضه سلاح ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی نیز کشف و ضبط شد.

سالاروند در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان شمیرانات دارای دو منطقه حفاظت شده ورجین و البرز مرکزی و چهار پاسگاه محیط‌بانی زردبند، گلندوئک، گرمابدر و راحت آباد است، گفت: در سرشماری پائیزه حیات وحش در سال گذشته، ۳۰۰۰ قوچ و میش در منطقه مناطق تحت مدیریت این شهرستان سرشماری شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۴۰ مورد شکایت مردمی محیط زیستی دریافت و رسیدگی شد که عمده آن‌ها مربوط به تصرفات اراضی، نخاله‌های ساختمانی و آلودگی آب رودخانه بود، اظهارکرد: در این مدت بیش از ۹۰۰ مورد استعلام با موضوع درخواست صدور مجوز ساختمانی به این اداره واصل شد و مورد بررسی قرار گرفت.

دستگیری ۹ شکارچی غیرمجاز در شمیرانات طی سال گذشته
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + دوازده =