کد خبر : 299168
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

ماجرای ریزش وحشتناک کوه در محور هراز چه بود؟

ماجرای ریزش وحشتناک کوه در محور هراز چه بود؟

ریزش وحشتناک کوه در محور هراز خبری بوده که برخی دلیل این حادثه را ریزش کوه براثر شرایط هوا و ریزش ، برخی هم علت آن را انفجار در معدن مطرح کردند، اما رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گفت: ریزش سنگ و گرد و خاک در محور هراز ارتباطی با فعالیت‌های معدنی نداشت.

به گزارش عصرقائم، ریزش مهیب و وحشتناک کوه در محور هراز باعث ترش و وحشت بین گردشگران، مسافران نوروزی، همشهریان و خودروهای عبوری شده است.

شدت ریزش، گرد و غبار بی‌سابقه چنان وحشت‌ناک بود که بلافاصله بازتاب فراوان در فضای مجازی داشت.

بسیاری از فعالان مجازی این حادثه را ریزش و انفجار معدن ناشی از کوه‌خواری و برداشت بی‌رویه عنوان کردند، تعدادی از ریزش معدن مسیر ارتباطی گفتند، عده‌ای صحنه‌ها و فیلم‌ها را آخرالزمانی دانستند و بسیاری از افراد نیز به دنبال کالبدشکافی و علت‌یابی ریزش گسترده و ترسناک در روزی که محور هراز باز بوده و تردد در آن جریان داشت، بودند.

حادثه ریزش شدید کوه در محدوده ۴۰ کیلومتری محور شریانی هراز در محدوده باغ صفا بوده و حجم ریزش به قدری بالا بود که جاده هراز از حدفاصل باغ صفا به سمت تهران برای دقایقی مسدود بوده و با تلاش راهداران، عوامل انتظامی و نیروهای امدادی مسیر پاکسازی و مهیا برای تردد شد.

پس از پاکسازی مسیر این منطقه با ترافیک سنگین و تردد پر از دلهره و احتیاط همراه بود و روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت را برای مسافران و خانواده‌های در حال تردد از مسیر وحشتناک کرده بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل که در صحنه حادثه حاضر بود، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: این حادثه وحشتناک در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه در منطقه پل هردور جاده هراز گزارش شد.

روح‌الله اسماعیلی افزود: به همراه پرسنل عملیاتی و امداد و نجات سازمان آتش نشانی در نخستین لحظات پس از گزارش در منطقه حاضر شدیم و عملیات تا ساعت یک بامداد امروز برای امدادرسانی به شهروندان ادامه داشت.

وی با اعلام اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت، تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه ساعت‌ها محور هراز واقع در پل هردورو دچار گرد و غبار بسیار شدید شد که با رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان و مسافران از بروز هر نوع حادثه رانندگی جلوگیری شد.

در پیگیری این ماجرا از محمدی رئیس پلیس راه جاده هراز اظهار کرد: شاهد ریزش در محور هراز بودیم که در ارتباط با علت بروز حادثه که براثر انفجار یا ریزش کوه بوده، اطلاعی در دست نیست.

وی بیان کرد: تردد خودروها هم روز گذشته و هم امروز در محور هراز برقرار بوده و اکنون نیز در جریان است.

وحید رضاییان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل نیز اظهار کرد: طی مکاتبه‌های انجام شده، انجمن معادن شهرستان آمل پیش از تعطیلات نوروزی داوطلبانه و مکتوب اعلام کرده بودند که به دلیل حجم زیاد تردد خودرو‌ها و ورود مسافران در محور هراز، معادن موجود در این محور در تعطیلات نوروزی هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت و به وعده خود نیز عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه ریزش سنگ و گرد وخاک در محور هزار که روز طبیعت اتفاق رخ داد مربوط به رانش کوه بوده و هیچ ارتباطی با معادن منطقه ندارد، افزود: برخی کانال‌ها در فضای مجازی این گرد و خاک و رانش کوه را به انفجار برای اکتشاف معادن نسبت دادند که این مسئله تکذیب می‌کنم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل بیان کرد: معدنی که در پایین دست این رانش وجود دارد نیز از اواخر اسفندماه تاکنون تعطیل است و هنوز هم هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.

رضاییان گفت: رانش کوه در جاده هراز موضوعی است که هر بار بعد از بارش باران و گرم شدن هوا اتفاق می‌افتد.

ماجرای ریزش وحشتناک کوه در محور هراز چه بود؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =