کد خبر : 298970
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
-

تاکید بر توجه به اقتصاد مردم،‌ تولیدات فناورانه داخلی و مردم‌سالاری دینی

تاکید بر توجه به اقتصاد مردم،‌ تولیدات فناورانه داخلی و مردم‌سالاری دینی

رئیس دولت سیزدهم در هجدهمین سفر استانی خود راهی مشهد مقدس شد. زیارت بارگاه منور رضوی(ع)، دیدار با علما و روحانیون، ملاقات با تعدادی از خانواده‌های شهدا، حضور در جمع فعالین اقتصادی استان با رویکرد توجه به شعار سال و حضور در نشست شورای اداری استان، از جمله برنامه‌های رئیس دولت در این سفر دو روزه بود.

به گزارش عصرقائم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه در هجدهمین سفر استانی خود، عصر چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد، استاندار و جمعی از مسئولان خراسان رضوی وارد مشهد مقدس شد.

در این سفر وزرای کشور، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، معاون اجرایی رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس جمهور را همراهی کردند.

همچنین در جریان این سفر ۱۴ نماینده ویژه ریاست جمهوری که عمدتا از بین وزرا هستند، به شهرستان‌های استان اعزام و با مسئولین شهرستانی و مردم گفت‌وگو و مشکلات را بررسی کردند.

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان خراسان رضوی به برکت وجود آستان مقدس رضوی(ع) از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: استان خراسان رضوی خطه تمدنی، فرهنگی و تاریخی برای ایرانیان و پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی است و مضجع نورانی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و استانی که در آن فقیهان، فیلسوفان، شاعران، سرداران بزرگ و رزمندگان عزیزی پرورش یافتند و محل علم و دانش و فرهنگ است نه فقط به ایران اسلامی بلکه به جهان تشیع و جهان اسلام تعلق دارد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ابتدای هجدهمین سفر استانی خود به خراسان رضوی، با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) به زیارت و اقامه نماز پرداخت.

وی در ادامه این سفر با خانواده شهدای استان خراسان رضوی دیدار کرد و در جمع آنها با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به خانواده شهدای مدافع حرم، گفت: مهمترین وظیفه مسئولین پاسداری از راه و حفظ آثار و دستاوردهای شهدا و خدمت به خانواده آنهاست. چراکه حقیقتاً خون شهدا از جامعه جهل زدایی می کند.

رئیس‌ دولت سیزدهم همچنین در دیدار با جمعی از علما و روحانیون استان خراسان رضوی، ضمن ارایه گزارشی از اقدامات دولت و برنامه‌های آینده، امیدآفرینی، تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقای اعتماد مردم به نظام حکمرانی را از اهداف اصلی دولت در سیاست‌گذاری‌ها دانست.

وی در بخش دیگری از این دیدار با بیان اینکه مذاکرات با قوت و عزت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: ما از میز مذاکره کنار نکشیده‌ایم و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران با عزت امروز بیان می‌شود اما به هیچ عنوان زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره نزده‌ایم، چه مذاکرات به جایی برسد چه نرسد ما برنامه‌های خودمان را در اداره اقتصاد ملی داریم و با قدرت آن را ادامه خواهیم داد.

در همین جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور مسئولان در میان مردم، بارقه امید و نشاط را در دل مردم زنده کرده است.

رئیسی در دومین روز از سفر استانی کاروان دولت مردمی به استان خراسان رضوی با حضور در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس دستور آغاز «عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره‌سازی گاز شوریجه D» را صادر کرد.

ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در دو فاز تعریف شده است که فاز نخست آن با ظرفیت تزریق ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در هشت ماه نخست و برداشت روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب (در چهار ماه سرد) پیشتر به بهره‌برداری رسیده است. گاز برداشت‌ شده از طریق خط ۴۸ اینچ برای مصرف در شمال شرق کشور به شبکه گازرسانی تزریق می‌شود.

رئیس جمهور سپس با حضور در مجتمع گوگردی سردار شهید سلیمانی گنبدلی، دو کارخانه از ۴ کارخانه این مجتمع را افتتاح کرد.

این دو کارخانه به‌ منظور کاهش خام‌فروشی گوگرد و توسعه زنجیره آن در کشور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و از محل گوگرد تولیدی پالایشگاه خانگیران ایجاد شده است.

وی در جریان بازدید از شهرستان مرزی سرخس، ابتدا وارد گلزار شهدای “بهشت نبی” شهر سرخس شد و سپس با جمعی از مردم و برخی اعضای شورای شهر سرخس در این مکان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه مجریه در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوی از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان این استان بازدید کرد.

در این نمایشگاه که به میزبانی پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی برگزار شد، ۳۲ شرکت حضور دارند. شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه در حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی، آی.تی، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی و دارویی فعالیت دارند.

رئیس‌جمهور در نشست با فعالان زیست‌بوم دانش‌بنیان در این استان با تاکید بر اینکه بنای دولت حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: شخصا حامی نوآوری در فرآیندها و تسهیل نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اقتصاد هستم و اجازه نخواهم داد فعالان حوزه دانش‌بنیان در پیچیدگی‌های اداری و سازمانی گرفتار شوند.

رئیسی همچنین با حضور در گلزار شهدای شهرستان سرخس ضمن زیارت مزار شهدا در گفت و گویی با مردم حاضر در این محل با توجه به دغدغه مردم سرخس نسبت به وجود ریزگرد در این منطقه بر پیگیری مسئله تا حصول نتیجه و حل مشکل تاکید کرد.

بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد، دیگر برنامه رئیس جمهور در جریان این سفر بود که در این بازدید با اشاره به اینکه اموال مازاد دولت در کشور کم نیست، تاکید کرد: باید این اموال شناسایی و مورد استفاده شرکت‌های اقتصادی دانش‌بنیان قرار گیرد تا استقلال اقتصادی ایجاد شود.

وی در بازدید از پایگاه پشتیبانی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی، ضمن تشکر از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر از زحمت‌های امدادگران خستگی ناپذیر جمعیت تقدیر و بر ضرورت شارژ و تکمیل انبارهای امدادی هلال احمر تاکید کرد.

در پایان این سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که در سالن‌ همایش‌های صداوسیمای این استان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که تضمینی برای جمهوریت و اسلامیت نظام باشد مردم سالاری دینی است که بزرگترین نعمت پرودگار بر این کشور است. لازمه شکرگزاری این نعمت شناخت این نعمت است.

رئیس جمهور شامگاه ۱۱ فروردین در نشست خبری که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، تاکید کرد: دستگاه های اداری کشور باید حتما به تولیدات فناورانه داخلی بها دهند و کالایی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود را مورد استقبال قرار دهند و مشابه خارجی را وارد نکنند و جلوی واردات بی رویه گرفته شود.

رئیسی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص برخی تعارضات در تصمیم گیری ها در مشهد از جمله اتفاقی که در جریان بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا رخ داد و  سیاست دولت در این زمینه، اظهار کرد: تعارضی نیست، برخی کوتاهی‌هایی در نحوه اجرای تصمیمات دارند. همه دستگاه‌ها موظف به اجرای سیاست‌ها و قوانین هستند، اما گاهی اوقات مدیران به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند.

اخبار دیگر از  جلسه شورای اداری خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

استاندار خراسان رضوی: تامین زیرساخت‌های لازم با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار ماست

آیت‌الله علم‌الهدی: یکی از نتایج سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی، توجه به وضعیت زندگی افاغنه ساکن مشهد باشد

وزیر کشور: تصمیم برای شناسنامه‌دار کردن اتباع ساکن در حاشیه مشهد/ ابعاد اتفاقات ورزشگاه امام رضا بررسی شد

وزیر جهاد کشاورزی: صندوق حمایت از توسعه زعفران در خراسان رضوی آغاز به کار خواهد کرد

وزیر ورزش و جوانان: استخر شنای رشتخوار تا نیمه سال جاری تکمیل می‌شود

اقدامات وزرا در سفر به مشهد

نمایندگان دولت سیزدهم که رئیس قوه مجریه را در این سفر همراهی کردند، از طرح‌های عمرانی و بخش‌های مختلف استان مشهد بازدید و در جلسات شورای اداری شهرستان‌های این استان شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در بدو ورودش به تربت جام یک واحد آموزشی دبیرستان را با حضور مسئولان شهرستان افتتاح کرد.

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان تایباد، دیدار با ائمه جمعه تسنن و تشیع، دیدار با خانواده شهید این شهرستان از برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده هیات دولت در این سفر بود.

محمد مهدی اسماعیلی در جلسه شورای اداری شهرستان تایباد اظهار کرد: همجواری با کشور افغانستان یک امتیاز ویژه برای این شهرستان محسوب می‌شود، همگرایی‌های فرهنگی بین دو طرف مرز بسیار زیاد است و این یک فرصت ویژه برای تبدیل شدن این شهرستان به یک قطب فرهنگی در استان خراسان رضوی می‌باشد.

همچنین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم افتتاح «ایوان سلام» در پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) مشهد با تاکید بر اینکه مشهد مقدس قطب گردشگری ایران اسلامی است، افزود: این به معنای ارزش، اهمیت، جاذبه‌ها و مزیت‌های گردشگری این شهر است که بخش زیادی از آن مدیون وجود بارگاه ثامن الحجج(ع) است.

سیدعزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از زائرسرای ارزان ‌قیمت مهر امام رضا(ع) در بافت اطراف حرم مطهر رضوی هم با اشاره به اینکه در کشور با کمبود مراکز اقامتی مواجه هستیم، افزود: در تعطیلات نوروز امسال در همان ۳ روز ابتدایی ظرفیت مراکز اقامتی رسمی از جمله هتل‌ها در شهرهای بزرگ تکمیل شد و از ظرفیت‌های اضطراری نهادها و دستگاه‌ها استفاده کردیم. ایجاد مراکز اقامتی ارزان ‌قیمت از راهبردهای گردشگری است که باید دنبال شود.

ضرغامی در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به دوقطبی بودن مساله زیارت و اقامت در مشهد و شهرستان‌های طرقبه و شاندیز گفت: باید زیر میز دوقطبی‌ها زد.

بنابر اعلام وزیر نیرو در جمع نخبگان، تولید کنندگان و اندیشمندان شهرستان گناباد استان خراسان رضوی، ۷هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات صنعت آب و برق استان خراسان رضوی پیش‌بینی شد که توسط استاندار و مدیران به‌ صورت عادلانه توزیع خواهد شد.

علی‌اکبر محرابیان همچنین در حاشیه بازدید از پروژه آب شرب بجستان با اشاره به اجرای چهار اقدام برنامه‌ریزی شده صنعت آب و فاضلاب کشور برای تامین آب شرب پایدار، از تدوین برنامه ویژه مدیریت تنش آبی در شهرها و روستاهای کشور تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

محرابیان با اشاره به اینکه نیروگاه راشد تربت حیدریه طی ۲ ماه  ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: چنانچه با همین سرعت پیش برود تا تابستان سال جاری آماده بهره‌برداری است.

از جمله برنامه های  وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده دولت سیزدهم در سفر به شهرستان خواف نیز دیدار با خانواده شهید جلالی سنگان، بازدید از معادن سنگ آهن نگین احیای سپاهان و اماکن ورزشی و شرکت در نشست شورای اداری شهرستان خواف بود.

با حضور سید حمید سجادی طرح احداث، بهره برداری و نگهداری از تاسیسات فاضلاب شهری خواف  و طرح ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خواف نیز آغاز شد.

سجادی تاکید کرد: جوان سرا و خانه‌های جوان توسعه می‌یابد تا محلی برای پویایی و حرکت جوانان در سمن‌ها باشد.

همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه سفر به شهرستان قوچان در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد که دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و معطل مانده تاکید دارد.

علی سلاجقه با حضور در شورای اداری شهرستان قوچان با بیان اینکه برخی به‌ جای تشکر چوب لای چرخ سرمایه‌گذار می‌گذارند، تصریح کرد: در حالی‌ که تنها هفت ماه از عمر دولت می‌گذرد، دریچه‌های کسب‌ و کار در کشور باز و فرایندها فوق‌العاده تسهیل شده است.

در جریان هجدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، عملیات اجرای سازه، معماری و تجهیزات فاز اول خط سه قطار شهری مشهد برای اتصال خطوط قطار شهری به حرم مطهر، پایانه مسافربری امام رضا(ع)، فرودگاه و راه‌آهن طی مراسمی با حضور وزیر کشور  آغاز شد.

همچنین با حضور احمد وحیدی، ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید و ۲۷ دستگاه اتوبوس بازسازی شده(بخش خصوصی)  به طور رسمی رونمایی شد.

وزیر جهاد کشاورزی هم در نشست شورای اداری شهرستان داورزن از اختصاص ۲۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات هجدهمین سفر استانی دولت برای بخش کشاورزی استان خراسان رضوی خبر داد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد همچنین در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار با تاکید بر اهمیت حفاظت از قنوات گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به امر بازسازی، احیا و مرمت قنوات استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

وزیر جهادکشاورزی به عنوان نماینده رییس جمهوری در راستای انجام برنامه‌های هجدهمین سفر استانی هیات دولت در استان خراسان، در شهرستان ششتمد و  شهرستان جوین نیز حضور یافت.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۱۷۹ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار، وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی جهت توسعه ساخت‌وساز مسکن استفاده شود، گفت: امروز عملیات اجرایی بیش از ۴٧ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود. این رقم برای ۲ سال ابتدایی کافی نیست و باید طی ۲ سال اول به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی افزایش یابد تا ظرف چهار سال به تعهد ساخت چهار میلیون مسکن عمل شود.

در حاشیه همین مراسم، رستم قاسمی تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به مشهد به غیر از اعتبارات بودجه جاری کشور حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و سرعت بخشیدن به راه‌های خراسان رضوی اختصاص داده شده است.

همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

سید رضا فاطمی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در نشستی با فعالان اقتصادی در تالار بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مهمترین نکته در دانش بنیان شدن در سطح کلان این است که تحقیق و توسعه از هزینه‌های بنگاه‌ها بالاتر برود.

در حاشیه بهره‌برداری از طرح تصفیه خانه آب شرب شهر سلطان آباد خوشاب، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تقویت تعاونی‎ها و تثبیت و رونق اشتغال، ۲۰ هزار میلیارد ریال خط اعتباری جدید برای تعاونی‌ها ایجاد شده است.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم با حضور در شهرستان مه‌ولات به مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان از جمله ساخت کلینیک تخصصی پزشکان، تولید پهپادهای نگهبان و تراکتور هوشمند، احداث پایانه موقت صادراتی محصولات کشاورزی و تکمیل جاده فیض آباد به کاشمر رسیدگی کرد.

در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۴۷ هزار واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد نیز سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه مشکلات موجود در منطقه شهرک مهرگان نسبت به گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است، گفت: دولت و شهرداری مشهد نسبت به خدمات‌رسانی مناسب به مردم ساکن در شهرک مهرگان مشهد متعهد هستند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان درگز

راه اندازی واحد یک نیروگاه گازی سبزوار طی نیمه نخست سال ۱۴۰۱

دولت تلاش می‌کند تا حد امکان مطالبات مردمی را رسیدگی کند

بازدید وزیر ورزش و جوانان از طرح نیمه تمام سایت اداری رشتخوار

سفر وزیر کار به شهرستان‌های جغتای و جوین

راه‌اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ در خلیل‌آباد ضروری است

افتتاح رسمی باغ‌ ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام‌ رضا(ع)

سیاست دولت سیزدهم پاسخگویی مستقیم به مطالبات مردم است

همه توان وزارت نیرو در خراسان در اختیار مردم استان قرار گرفته است

احیاء ۲۰۰۰ واحد راکد یا نیمه راکد در مناطق روستایی و محروم در سال ۱۴۰۱

پاسخگویی مستقیم نماینده وزیر نفت به مردم در خراسان رضوی

با وجود افزایش ضرایب برخورداری همچنان شاهد خالی شدن روستاها هستیم

۵۰۰ بازارچه روستایی در مسیرهای پر رفت و آمد کشور فعال می‌شود

ریشه بسیاری از مشکلات کشور مدیریتی است

دانش‌بنیان شدن معادن ضروری است

تاکید بر توجه به اقتصاد مردم،‌ تولیدات فناورانه داخلی و مردم‌سالاری دینی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =