کد خبر : 298569
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

کلاهبرداری مجازی با لباس شاد جعلی!

کلاهبرداری مجازی با لباس شاد جعلی!

کاربران شبکه شاد، هرگز شماره همراه و کد احراز هویت خود را در سامانه‌های مجازی ارسال نکنند.

به گزارش عصرقائم، آموزش و پرورش مازندران در اطلاعیه‌ای درباره اکانت‌های جعلی در پیام‌رسان شاد هشدار داد.

در این اطلاعیه اعلام شد؛ روز‌های اخیر، کلاهبرداران به تعدادی از کاربران شاد با استفاده از روش‌های مختلف و اکانت‌های جعلی (مانند پشتیبان شاد یا حتی اکانت جعلی یکی از مسئولان، دوستان یا همکاران مورد اعتماد) پیام‌هایی از جمله «نیاز به بروزرسانی» یا «احراز هویت» می‌فرستند که نقطه اشتراک همه، دریافت شماره تلفن و درخواست اعلام کد احراز هویت ارسالی است درصورتی که پشتیبان و هیچ همکاری نیاز به کد احراز هویت ندارد و این کد کاملاً شخصی است.

بر این اساس؛ دانش‌آموزان و کاربران شبکه شاد، در صورت دریافت چنین پیامی، به هیچ عنوان شماره همراه و کد احراز هویت خود را ارسال نکنند.
همچنین در این اطلاعیه تاکید شد؛ در صورتی که قبل از مشاهده این اطلاعیه به هر دلیل کد احراز هویت درخواستی ارسال شد، به بخش تنظیمات پیام‌رسان شاد در گوشی مراجعه و از بخش «حریم خصوصی و امنیت» و «دستگاه‌های فعال»، «غیر فعال کردن سایر دستگاه‌ها» انتخاب نمایید تا از امکان دسترسی به صفحه شخصی شاد جلوگیری شود.

از آنجا که کلاهبرداران اینترنتی برای اعتمادسازی از آیدی همکاران استفاده می‌کنند، چنانچه پیامی با این عناوین ازسوی همکاران اداری و یا فرد آشنا برای شما ارسال شد نیز، حتما از طریق تماس تلفنی یا روش دیگری مطمئن شوید.

پیش از این نیز پلیس فتا نسبت به دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی دانش‌آموزان از طریق انتشار اپلیکیشن‌های جعلی شاد و ایجاد صفحات فیشینگ و لینک‌های تبلیغاتی جعلی هشدار داده بود.

کلاهبرداری مجازی با لباس شاد جعلی!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =