کد خبر : 298624
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
-

سهم لوازم خانگی از صادرات غیرنفتی چقدر است؟

سهم لوازم خانگی از صادرات غیرنفتی چقدر است؟

در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰، سهم ارزشی لوازم خانگی از کل صادرات بخش صنعت نزدیک به هشت درصد و از کل صادرات غیرنفتی ۰.۷ درصد بوده است.

به گزارش عصرقائم، بر اساس گزارش عملکرد تجارت خارجی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) منتشر شده، در مدت یاد شده ۲۳۰ هزار تن لوازم خانگی به ارزش ۳۲۶ میلیون دلار صادر شده است.

این در حالی است که در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ حدود ۲۳۸ هزار تن لوازم خانگی به ارزش ۳۱۶ میلیون دلار صاد شده است. بنابراین وزن و ارزش صادرات لوازم خانگی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ به ترتیب سه درصد کاهش و سه درصد افزایش داشته است.

گفتنی است مجموع صادرات بخش صنعت شامل محصولات پلیمری، نساجی و پوشاک و کفش، شیمیایی، ماشین سازی و تجهیزات، لوازم خانگی، صنایع برق و الکترونیک، محصولات سلولزی، خودرو و نیروی محرکه، صنایع نوین و پیشرفته و دارو، سایر تولیدات صنعتی معادل سه میلیون و ۸۸۸ هزار تن به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار بوده است.

کل صادرات غیرنفتی شامل پتروشیمی و میعانات گازی، معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی و صنعت (کلیه صنایع تولیدی به جز صنایع فوق) در مدت یاد شده معادل بیش از ۱۱۲ میلیون تن به ارزش حدود ۴۳.۵ میلیارد دلار بوده است. بر این اساس سهم ارزشی صنعت از کل صادرات غیرنفتی ۹.۶ درصد بوده است.

سهم ارزشی لوازم خانگی نیز از کل صادرات بخش صنعت نزدیک به هشت درصد و از کل صادرات غیرنفتی ۰.۷ درصد بوده است.

انجمن لوازم خانگی هم پیش‌تر صادرات سالانه لوازم خانگی را حدود ۳۰۰ میلیون دلار اعلام کرده بود. طبق گفته‌های عباس هاشمی، دبیر این انجمن، حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار از این مبلغ به کشورهای اروپایی و مابقی به کشورهای همسایه، سی آی اس و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

البته برنامه وزارت صمت این است که صادرات لوازم خانگی تا سال ۱۴۰۰ حداقل دو برابر واردات قطعات این بخش شود.

سهم لوازم خانگی از صادرات غیرنفتی چقدر است؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =