کد خبر : 298440
تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
-

رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی در مازندران

رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در یکسال گذشته ۱۹۴٫۳ هکتار ازاراضی ملی ومنابع طبیعی دراستان مازندران خلع ید ورفع تصرف شد.

به گزارش عصرقائم،  حجت الاسلام محمدصادق اکبری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به  اهمیت حفظ اراضی ملی ومنابع طبیعی افزود: منابع طبیعی متعلق یه همه مردم است ودادگستری استان درجهت حفظ حقوق بیت المال با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند دراین راستا گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی ملی نقش مهمی دارد ومردم می توانند درصورت مشاهده تخلف وتصرف ازطریق سامانه سجام موارد را اعلام کنند البته  گشت حفاظت اراضی نیز باید به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه های  استحفاظی باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در یکسال گذشته  از۴۲۰ مورد اراضی ملی ومنابع طبیعی به مساحت یک میلیون و ۹۴۳هزار مترمربع با ارزش یک هزار و۳۵۳ میلیارد تومان در استان رفع تصرف شد.
عالی ترین مقام قضایی استان در ادامه افزود: از اراضی تصرف شده ۸۷ مورد به مساحت بیش از۶۰ هکتار مربوط به آمار اجرای احکام برای تصرفات و۳۳ مورد به مساحت ۱۳۳٫۳۷ مربوط به اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون جنگل ها بوده است که رفع تصرف وخلع ید شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در سال گذشته مشکل ۶۱ واحد تولیدی استان مازندران بررسی شد و نسبت به رفع مشکل و احیای این واحد‌های تولیدی اقدام شد.

اکبری با اشاره به تعداد واحد‌های تولیدی و کارخانه‌های مورد حمایت قرار گرفته و رفع مشکل شده در سال گذشته اظهار کرد: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ها بازد‌یدهای حضوری توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به اقدامات تکمیلی انجام گرفته در راستای رفع مشکل واحد‌های تولیدی گفت: در سال گذشته مشکل ۶۱ واحد تولیدی استان مازندران بررسی و نسبت به رفع مشکل و احیای این واحد‌های تولیدی اقدام شد.

اکبری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی در سطح استان مازندران اظهار کرد: در راستای ساماندهی به انبار‌های اموال تملیکی و اصلاح امورات، چندین مورد مراجعه و  و بازرسی حضوری از انبار‌های تملیکی استان مازندران صورت پذیرفت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: در راستای این بازدید‌ها مسائل و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفتند و اقدامات خوبی در راستای ساماندهی به انبار‌ها انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بیان کرد:  ۴۵ پرونده فروش، ۳۶ پرونده استرداد و ۲۰۴ پرونده در حوزه انهدام تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در خصوص دیدار‌های مردمی انجام شده توسط مسئولان قضایی استان مازندران بیان کرد: در سال گذشته ۸ هزار و ۸۷۰ دیدار مردمی توسط مسئولان قضایی استان برگزار شد و آن‌ها با ۲۴ هزار و ۴۵۱ نفر دیدار کردند.

اکبری با اشاره به پرونده‌های کثیرالشاکی استان مازندران گفت: تعداد ۱۷ فقره پرونده کثیرالشاکی در شعب دادگستری استان تشکیل شدند و رسیدگی به این پرونده‌ها در سال گذشته انجام شد.

رفع تصرف 190 هکتار از اراضی ملی در مازندران/مشکل ۶۱ واحد تولیدی حل شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + سیزده =