کد خبر : 298312
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
-

وزیر خارجه لبنان: گفتگوهای تهران – ریاض می‌تواند فرصتی را برای کمک به حل بحران یمن فراهم کند

وزیر خارجه لبنان: گفتگوهای تهران – ریاض می‌تواند فرصتی را برای کمک به حل بحران یمن فراهم کند

در جریان گفت‌وگوهای وزیران امور خارجه ایران و لبنان در بیروت گسترش همکاری‌های دو کشور، تحولات منطقه‌ای و اوضاع بین‌المللی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش عصرقائم، حسین امیرعبداللهیان در این نشست با تأکید بر تداوم حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت لبنان، اظهار کرد: امیدواریم گسترش همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری ایران با لبنان به این کشور جهت عبور از وضعیت دشوار کنونی مساعدت کند.

وی لبنان را کشور دموکراسی و انتخابات توصیف کرد و افزود: جامعه لبنان در برگزاری انتخابات از نشاط برخوردار است، این امر ویژگی خاصی به این کشور می‌بخشد و ما معتقدیم با تدبیر و درایت طرف‌های مختلف در لبنان، یک انتخابات خوب در جهت تحکیم امنیت و ثبات در این کشور را شاهد خواهیم بود.

وزیر امور خارجه کشورمان تحولات منطقه‌ای از جمله در یمن را پیچیده توصیف کرد و با اشاره به تشدید مهاجرت از افغانستان به جمهوری اسلامی ایران، نسبت به کم توجهی جامعه بین المللی در این خصوص ابراز نارضایتی کرد .

امیرعبداللهیان مجدداً بر مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران با جنگ برای حل و فصل اختلافات تاکید کرد و افزود: ما معتقدیم بایستی راهکارهای سیاسی در مرکز تلاش‌ها برای رفع اختلافات قرار گیرد.

«عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه لبنان در این ملاقات با اشاره به اهمیت روابط دو کشور و اظهار خوشبینی از به نتیجه رسیدن مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد مناسبات میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و لبنان بیش از پیش گسترش یابد.

بوحبیب ضمن تایید مشکلات اقتصادی پیش روی کشورش، انتخابات آینده این کشور را برای لبنانی های داخل و خارج مهم ارزیابی کرد و افزود: انتظار ما این است که جامعه بین المللی در برگزاری انتخابات، با لبنان همراهی کند.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین به تاثیرپذیری کشورش از تحولات منطقه‌ای، از حل و فصل اختلافات در منطقه و همچنین گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان استقبال کرد.

وی با ابراز ناخرسندی از خرابی های یمن اظهار کرد: گفت‌وگوهای ایران و عربستان می‌تواند فرصتی را برای کمک به پیشبرد گفت‌وگوهای بین یمنی و حل و فصل بحران آن کشور فراهم آورد.

بوحبیب از بی‌توجهی کشورهای غربی نسبت به آنچه در فلسطین می‌گذرد انتقاد و این کشورها را به عدم عمل به وعده های داده شده به فلسطینی‌ها متهم کرد.

وزیر امور خارجه لبنان علاقه‌مندی خود را برای سفر به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

در این ملاقات در خصوص موضوع فلسطین و سایر تحولات منطقه ای نیز تبادل نظر به عمل آمد.

وزیر خارجه لبنان: گفتگوهای تهران - ریاض می‌تواند فرصتی را برای کمک به حل بحران یمن فراهم کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 2 =