کد خبر : 298200
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
-

هفت تپه؛ میعادگاه مجاهدت پر انگیزه‌ترین جوانان استان‌های شمالی

هفت تپه؛ میعادگاه مجاهدت پر انگیزه‌ترین جوانان استان‌های شمالی

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس احیای مقر لشکر ۲۵ کربلا در هفت تپه را زنده نگه داشتن نام و یاد۲۲ هزار شهید استان‌های شمالی دانست.

به گزارش عصرقائم، عیسی اتراچالی در گفتگو با خبرنگاران در مناطق عملیاتی جنوب، با اشاره به اینکه هفت تپه میعادگاه ۲۲ هزار شهید سه استان شمالی گلستان و مازندران و گیلان است، گفت:هفت تپه یادآور دلاورمردی‌های سردارانی، چون شهید حاج حسین بصیر، شهید مکتبی، شهید اصغری، شهید طوسی، شهید شیرسوار، شهید غفاری شهید خراسانی، شهید علی احمدی، و .. خیلی شهدای دیگر است.

این  رزمندگان گلستانی لشگر ۲۵ کربلا در سال‌های دفاع مقدس افزود: هفت تپه یادآور رشادت‌های بی نظیر و کم نظیر رزمندگان استان‌های شمالی است؛ و امروز بنده بعنوان یک رزمنده‌ای که سال‌ها در هفت تپه حضور داشتم ،میخواهم که احیای هفت تپه به نحو احسن انجام گیرد.

اتراچالی درادامه با بیان این مطلب که اگر نتوانیم به نسل جدید، رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدسی که در هفت تپه بودند را انتقال بدهیم طلم بزرگی به شهدا کردیم، خاطرنشان کرد: هفت تپه میعادگاه تلاش و مجاهدت پر انگیزه‌ترین جوانان استان‌های شمالی است.

این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت اضافه کرد: جایگاه هفت به انقدر مهم بود که آموزش رزمندگان دراین مکان صورت میگرفت تا در سخت‌ترین خطوط مقدم مجاهدت کنند؛ و باعث شد لشکر ۲۵ کربلا در پیچده‌ترین عملیات‌ها شرکت کند و پیروز شود. لشکری که استحکام دفاعی ارتش رژیم بعثی را شکست.

اتراچالی به حضور رهبر معظم انقلاب در هفت تپه که در که آن زمان رییس جمهور بودند، افزود: حضرت آقا  سختی و زندگی رزمندگان در چادر‌ها را دیدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد:  بعد از عملیات والفجر ۸ که لشکر ۲۵ کربلا نقش تعیین کننده در این لشکر داشت، ارتش بعثی فروپاشید. در هفت تپه رزمندگان برای آمادگی در عملیات مانور انجام دادند، آموزش دیدند و شب زنده داری کردند و خطوط دشمن را شکستند.

اتراچالی با تاکید بر اینکه  احیای هفت تپه یعنی زنده نگه داشتن نام و خاطره ۲۲ هزار شهید استان‌های شمالی و ۳۰۰ هزار رزمنده خاطرنشان کرد: استان گلستان بیش از ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد و اکثر رزمندگان در لشکر ۲۵ کربلا شهید شدند مثل شهید مکتبی، عسگری، اصغری و غفاری در همین هفت تپه حضور داشتند.

هفت تپه؛ میعادگاه مجاهدت پر انگیزه‌ترین جوانان استان‌های شمالی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 12 =