کد خبر : 298134
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
-

وزش باد شدید موقت در شرق کشور

وزش باد شدید موقت در شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز خبر داد.

به گزارش عصرقائم، صادق ضیاییان در گفت‌وگو ، درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت:‌ امروز چهارشنبه (سوم فروردین‌ماه) در نوار شمالی کشور، شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه (چهارم فروردین‌ماه) با گذر امواج تراز میانی سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی با شدت بیشتری فعالیت خواهد داشت، گفت:‌ در روز جمعه (۵ فروردین) در شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و در روز شنبه و یکشنبه هفته آتی در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: چهارشنبه در نواحی شمال‌شرق و شرق وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد وخیزش گردوخاک انتظار می‌رود و این شرایط پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب به تدریج مرکز، شرق، شمال شرق و در روز جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شنبه وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک در دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی جنوب شرق و شرق و یکشنبه برای جنوب غرب و بخش‌هایی از نوار شرق پیش‌بینی می‌شود، افزود: پنجشنبه در نوار دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما ۳ تا ۵ درجه و طی پنجشنبه و جمعه در شمال شرق، افزایش محسوس دمای ۸ تا ۱۲ درجه انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: امروز دریای خزر مواج است و همچنین جمعه نیمه غربی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه امروز اهواز با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۸ گرم‌ترین استان ثبت شده است، افزود: همچنین اردبیل با بیشینه منفی ۲ و کمینه منفی ۷ سردترین نقطه کشور است.

ضیاییان در مورد وضعیت تهران نیز گفت:‌در روز جاری (چهارشنبه) آسمان تهران نیمه ابری، گاهی ابری و وزش باد شدید و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود که بیشینه ۱۸ درجه و کمینه ۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.

 وزش باد شدید موقت در شرق کشور/ شدت سامانه بارشی در شمال غرب کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 1 =