کد خبر : 298049
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
-

دهنوی: با نامگذاری سال جدید، فرصت ایفای نقش جوانان ایجاد شده است

دهنوی: با نامگذاری سال جدید، فرصت ایفای نقش جوانان ایجاد شده است

رییس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان مهم‌ترین دستاورد دو دهه اخیر نظام اسلامی است گفت که رهبر انقلاب با نام‌گذاری سال جدید فرصتی بی‌نظیر برای ایفای نقش جوانان در جهش کشور به سوی عدالت و پیشرفت فراهم آورده‌اند.

به گزارش عصرقائم، محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نوشت:

«گفتمان تولید ثروت از دانش را اولین بار مقام معظم رهبری و در دهه هشتاد مطرح نمودند که در دهه نود منجر به پیدایش شرکت‌های دانش‌بنیان شد.در سالیان نخست، کم‌تر از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود داشت که امروز به بیش از ۷ هزار رسیده و سهم یک درصد از GDP را به خود اختصاص داده است.

اقتصاد دانش‌بنیان مهم‌ترین دستاورد دو دهه اخیر نظام اسلامی است. پرچمدار این گفتمان، رهبر انقلاب بوده و اکنون که شرکت‌های دانش‌بنیان به بلوغِ نسبی رسیده‌اند، ایشان با نام‌گذاری سال جدید فرصتی بی‌نظیر برای ایفای نقش جوانان در جهش کشور به سوی عدالت و پیشرفت فراهم آورده‌اند.»

مقام معظم رهبری در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند و گفتند: امسال نیز همچنان بر مسئله تولید تأکید می‌کنم، البته بر لایه و چهره جدیدی از تولید یعنی تولیدِ «دانش‌بنیان» و «اشتغال‌آفرین».

ایشان معیار قرار دادن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی دانستند و افزودند: بنابراین شعار سال ۱۴۰۱ عبارت است از «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین».

رهبر انقلاب با تأکید بر توصیه سال قبل خود مبنی بر اکتفا نکردن به کارهای سطحی همچون درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها و یا بر روی سربرگ دستگاهها، گفتند: تحقق شعار امسال نیاز به سیاستگذاری دارد البته با تحرکی که از رئیس‌جمهور محترم و همکاران‌شان مشاهده می‌شود، ان‌شاءالله این شعار روی زمین نخواهد ماند اما هر چه بیشتر کار و تلاش شود بهتر خواهد بود.

دهنوی: با نامگذاری سال جدید، فرصت ایفای نقش جوانان ایجاد شده است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =