کد خبر : 298023
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
-

ژاپن به روسیه اعتراض کرد

ژاپن به روسیه اعتراض کرد

دبیر کابینه ژاپن گفت، دولت توکیو اعتراض خود را به روسیه به دلیل تصمیم مسکو مبنی بر خروج از مذاکرات پیرامون توافق صلح بین دو کشور ارسال کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیروکازو ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن گفت: ما اعتراض خود را به دولت مسکو ارسال کرده‌ایم. این تصمیم کاملا بدون دلیل و توجیه و قطعاً غیرقابل قبول است.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد، مسکو در واکنش به اقدامات غیردوستانه توکیو، از مذاکره بر سر پیمان صلح با ژاپن امتناع می‌ورزد، سفر بدون ویزا برای شهروندان ژاپنی به جزایر کوریل را متوقف می‌کند و از گفتگو با ژاپن برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی مشترک در کوریل خارج می‌شود.

در این میان، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز در جریان جلسه‌ای در پارلمان این کشور گفت: این تصمیم از سوی روسیه غیرقابل قبول و کاملاً غیرقابل توجیه است. ما اعتراض خود را اعلام می‌کنیم.

کیشیدا همچنین در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان درباره موضع توکیو در قبال موضوع قلمروها و معاهده صلح گفت: این موضع تغییر نکرده است. همانطور که قبلاً هم گفتم در نتیجه رویدادهای اوکراین گفت‌وگو با روسیه در حال حاضر غیرممکن است.

نخست وزیر ژاپن در ادامه صحبت‌هایش افزود: دولت توکیو درمورد بخشی از پیش‌نویس بودجه سال مالی ۲۰۲۲ که مربوط به فعالیت‌های اقتصادی مشترک با روسیه است، تجدید نظر نخواهد کرد، اما ارزیابی دقیق اقدامات بعدی ضروری است.

در جریان جلسه پارلمانی، “تتسورو فوکویاما”، یکی از اعضای حزب “دموکراتیک قانون اساسی ژاپن” از نخست وزیر پرسید که آیا مقام‌های دولت توکیو قصد دارند بخشی از بودجه برای فعالیت‌های اقتصادی مشترک با روسیه را از پیش نویس بودجه حذف کنند و آیا امتناع از بازنگری در بودجه باعث ارسال پیامی نادرست به جامعه جهانی می‌شود یا خیر که نخست وزیر پاسخ داد: من گفته‌ام که بخش‌هایی از این پیش نویس بودجه را مورد بازبینی قرار نمی‌دهیم. ضروری است که ارزیابی دقیقی در این باره صورت گیرد.

ژاپن به روسیه اعتراض کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 14 =