کد خبر : 297811
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

چین تحریم‌ها علیه روسیه را به شدت “غیر قابل قبول” دانست

چین تحریم‌ها علیه روسیه را به شدت “غیر قابل قبول” دانست

یک مقام ارشد دولت چین تاکید کرد که تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه بر سر اوکراین به طور فزاینده‌ای “تکان‌دهنده و غیر قابل قبول” هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، «لی یوچنگ» معاون وزیر امور خارجه چین شنبه همچنین به نقطه‌نظر مسکو در خصوص ناتو اشاره کرده و گفت که این ائتلاف نظامی نباید بیش از این به سمت شرق گسترش یابد و چنین کاری، یک قدرت هسته‌ای نظیر روسیه را در “موقعیتی دشوار و ناخوشایند” قرار می‌دهد.

گرچه چین اقدام نظامی روسیه در اوکراین را محکوم نکرده، اما نگرانی عمیق خود را در این رابطه ابراز کرده است. پکن همچنین با تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه بر سر اوکراین مخالف است و آن را تحریم‌های یک‌جانبه‌ای می‌داند که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

لی یوچنگ در یک مجمع امنیتی در پکن گفت: تحریم‌ها علیه روسیه هر روز تکان‌دهنده‌تر و غیر قابل قبول‌تر می‌شود. شهروندان روسی، بی‌دلیل از دسترسی به دارایی‌های خارجی‌ خودشان محروم شده‌اند. تاریخ بارها و بارها ثابت کرده است که تحریم‌ها نمی‌توانند مشکلات را حل کنند. تحریم‌ها فقط به مردم عادی آسیب می‌رساند، بر سیستم اقتصادی و مالی تأثیر می‌گذارد و اقتصاد جهانی را بدتر می‌کند.

روز جمعه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با شی جینپینگ، همتای چینی خود نسبت به “تبعات” حمایت پکن از روسیه هشدار داد. مسکو تضمین‌های قانونی الزام‌آور از ناتو خواسته بود که گسترش خود را متوقف کرده و به مرزهای ۱۹۹۷ خودش بازگردد.

این معاون وزیر امور خارجه چین گفت: دنبال کردن امنیت مطلق از سوی ناتو دقیقا منجر به عدم امنیت مطلق شده است. تبعات مجبور کردن یک قدرت مهم به ویژه یک قدرت هسته‌ای و قرار دادن آن در موقعیتی دشوار و ناخوشایند، غیر قابل تصورتر هستند.

چین تحریم‌ها علیه روسیه را به شدت "غیر قابل قبول" دانست

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − دو =