کد خبر : 297708
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

ورود پرندگان تابستان‌گذران به مازندران

ورود پرندگان تابستان‌گذران به مازندران

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: نخستین گروه از پرندگان تابستان گذران وارد عرصه‌های زیست محیطی مازندران شدند.

به گزارش عصرقائم، کوروس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: همزمان با خروج پرندگان زمستان گذران از مازندران، گونه‌هایی از پرندگان تابستان گذران مانند پرستو‌های دریایی، زنبورخور‌ها و چلچله‌ها وارد طبیعت مازندران شده اند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: پیش قراولان پرندگان تابستان گذران اکنون در حال لانه سازی هستند و برخی از گونه‌ها مانند حواصیل، بلبل، سسک، بوتیمار، گاو چرانک نیز از جمله گونه‌های هستند که به تدریج وارد مازندران خواهند شد.

بگفته وی، پرندگان مهاجر تابستان گذران در دریا، دشت، جلگه و کوهستان پراکنده می‌شوند و لانه سازی می‌کنند به همین دلیل شاید تعداد آن‌ها ملموس نباشد، اما جمعیت پرندگان تابستان گذران بیشتر از پرندگان مهاجر زمستان گذران است.

همه ساله با آغاز فصل بهار و گرم شدن هوا حدود ۵۰ تا ۶۰ گونه پرنده مهاجر با جمعیت حدود یک میلیون بال برای زادآوری و تابستان گذرانی وارد مازندران می‌شوند.

استان مازندران دارای حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲ میلیون هکتار از این مساحت استانی را عرصه های طبیعی و زیست محیطی تشکیل می دهد که ۵۳۰ هزار هکتار آن مناطق حفاظتی تشکیل می دهد.

ورود پرندگان تابستان‌گذران به مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =