کد خبر : 297715
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
-

بلباسی: خاک مقدس هفت تپه گنجینه‌ای برای مازندرانی‌ها شده است

بلباسی: خاک مقدس هفت تپه گنجینه‌ای برای مازندرانی‌ها شده است

مسئول فرهنگی و کمیته خادمین یادمان شهدای هفت تپه با اشاره به اینکه کاروان‌های زیادی به این منطقه آمدند و حاجت روا شدند، گفت:هفت تپه به نوعی باب الحوائج زائرین شد.

به گزارش عصرقائم، رسول بلباسی در گفتگو با خبرنگاران در مناطق عملیاتی جنوب، ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان، با اشاره به یادمان شهدای هفت تپه و با بیان اینکه  در هفت تپه رزمندگان به آمادگی دفاعی می‌رسیدند و به خط مقدم برای دفاع از اسلام اعزام می‌شدند، گفت: پس از ۳۰ سال از حضور رزمندگان در این منطقه، حالا حضور زائرین را  مشاهده می‌کنیم.

مسئول فرهنگی و کمیته خادمین یادمان شهدای هفت تپه با بیان این مطلب که خاک مقدس هفت تپه گنجینه‌ای برای مازندرانی ها شده است، افزود: ماهر روز این گنجینه را برای زائران باز می‌کنیم و گنج جدیدی کشف می‌شود و زائران اذعان دارند که حضورشان در هفت تپه با ارزش است.

برادر شهید مدافع حرم محمد بلباسی با تاکید بر اینکه راه شهدای انقلاب در دفاع مقدس تداوم پیدا کرد و در هفت تپه هم ادامه دار شد، اضافه کرد: شهدایی مدافع حرمی که  در هفت تپه خدمت کردند برات شهادت خود را از این سرزمین گرفتند. خادمین بزرگواری، چون شهدای مدافع حرم حاج رحیم کابلی، شهید بلباسی، شهید حبیب الله پور،شهید بریری و شهید رجایی فر برات شهادت خود را از هفت تپه گرفتند آن‌ها نوکری زائران شهدا را کردند و در خان طومان به شهادت رسیدند.

مسئول فرهنگی و کمیته خادمین یادمان شهدای هفت تپه با اشاره به اینکه کاروان‌های زیادی به این منطقه آمدند و حاجت روا شدند، اضافه کرد:هفت تپه به نوعی باب الحوایج زائرین شد.

بلباسی با تاکید بر اینکه راه شهیدان ادامه دارد و متوقف نخواهد شد از همه مردم دعوت کرد که  برای یک بار شده به هفت تپه بیایند چرا که  اینجا روایتگری شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی رادر خود دارد شهیدی که همچنان پیکر مطهرش از خان طومان سوریه برنگشت.

مسئول فرهنگی و کمیته خادمین یادمان شهدای هفت تپه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های شهید مدافع حرم محمد بلباسی که مسئول اردویی سپاه کربلا بود، خاطرنشان کرد:با تلاش بی وقفه و همکاران این شهید در سپاه کربلا در چند سال با دست خالی کاروان می‌آمدند که بیشترین جمعیت از رزمندگان جانبازان و خانواده شهدا و پیشکسوتان بودند.

بلباسی با بیان اینکه در هفت تپه شاهد حضور زائر از استان‌های دیگر هم بودیم که به صورت اتوبوسی و شخصی وارد این مکان می‌شدند و حتی در سین برنامه‌های بازدید یادمان‌ها در لیست استان‌های دیگر قرار گرفته بود، تاکید کرد: هنوز نگاه شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خادمین شهدا که در حال خدمت به مردم هستند، میباشد.

بلباسی با بیان اینکه لشکر ۲۵ کربلا و سپاه کربلا برای احیای هفت تپه پای کار آمدند، گفت: ازتمام ظرفیت‌ها استفاده شد تا امروز که زائرین برای بازدید به این مکان بیایند؛ و در این چند سال راهیان نور، مراسم سال تحویل در این مکان برگزار می‌شد.

مسئول فرهنگی و کمیته خادمین یادمان شهدای هفت تپه به تپه نور الشهدا که مکان تدفین دو شهید گمنام هفت تپه است هم اشاره کرد و یادآور شد: این مکان محل پدافند هوایی لشکر بود که دربمباران سوم هوایی دشمن، دو رزمنده در انجا شهید شدند. یکی از شهدا، شهید کریم کریم زاده از جویبار بود؛ که خانواده شهید به این مکان آمدند؛ و گنبد این یادمان اهدایی این خانواده شهید است.

بلباسی: خاک مقدس هفت تپه گنجینه‌ای برای مازندرانی‌ها شده است/هفت تپه؛ باب‌الحوائج زائران راهیان نور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 6 =