کد خبر : 297697
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
-

اسلواکی برای تحویل اس-۳۰۰ به اوکراین شرط گذاشت

اسلواکی برای تحویل اس-۳۰۰ به اوکراین شرط گذاشت

وزیر دفاع اسلواکی گفت کشورش مایل است در صورت ارائه یک جایگزین از سوی متحدان ناتو، سامانه دفاع هوایی اس- ۳۰۰ خود را در اختیار اوکراین قرار دهد؛ این درحالی است که همتای آمریکایی وی به خبرنگاران گفت که هیچ چیزی در خصوص این موضوع برای اعلام ندارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین از کشورهای غربی درخواست کرده تجهیزات دفاع هوایی به این کشور جهت کمک به دفع حمله نظامی روسیه که اکنون در چهارمین هفته خود قرار دارد ارائه کنند.

یاروسلاو ناد، وزیر دفاع اسلواکی در یک کنفرانس خبری گفت: ما با آمریکا، اوکراین و سایر متحدان خود در مورد امکان استقرار، ارسال یا دادن اس-۳۰۰ به اوکراینی ها گفتگو کرده‌ایم و مایل به انجام این کار هستیم. اما ما می‌خواهیم این کار را بلافاصله بعد از آن که یک جایگزین مناسب داشته باشیم انجام دهیم.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، که در کنار ناد سخنرانی می‌کرد، از بیان اینکه آیا کشورش ممکن است مایل به پر کردن این شکاف باشد، خودداری کرد.

آستین بدون اشاره به جزئیات گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ای برای شما ندارم. اینها مسائلی هستند که ما به همراه همه متحدان خود روی آنها کار خواهیم کرد. مطمئناً این فقط یک موضوع مربوط به آمریکا نیست، یک موضوع مربوط به ناتو است.

اسلواکی برای تحویل اس-۳۰۰ به اوکراین شرط گذاشت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 13 =