کد خبر : 297744
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
-

پیش‌بینی حضور ۲۰ میلیون مسافر نوروزی در مازندران

پیش‌بینی حضور ۲۰ میلیون مسافر نوروزی در مازندران

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که مازندران در نوروز امسال با حجم بالای مسافر و گردشگر مواجه است، گفت: باید از این فرصت کم نظیر به بهترین شکل استفاده شود. ‎

به گزارش عصرقائم، روح‌الله سلگی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان این‌که استان مازندران در نوروز امسال با حجم بالای مسافر و گردشگر مواجه است و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند، گفت: بعد از دو سال انباشت سفر که به دلیل کرونا شکل گرفت و رخوتی که در مردم ایجاد شد، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ میلیون مسافر راهی مازندران شوند. البته باید این را به عنوان فرصت کم‌نظیر برای مازندران در نظر بگیریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار کرد: از زمان استقرار در استانداری با وجود مشغله‌های زیاد مربوط به تغییرات مدیریتی در استان، جلسات تسهیلات سفر را خیلی سریع برگزار کردیم.از حیث زیرساخت‌ها نیز تلاش کردیم با برگزاری نشست‌هایی با مسئولان اقتصادی استان هماهنگی لازم برای تأمین همه الزامات زمان حضور مسافران بویژه مواد غذایی در استان انجام شود.

وی افزود: به مسئولان اقتصادی استان و فرمانداران تاکید کردیم تنظیم بازار را جدی بگیرند تا دوباره شاهد افزایش عجیب قیمت در غرب استان و دیگر مناطق مازندران نباشیم. همچنین به فرمانداران تأکید شد که برای برپایی نوروزگاه‌هایی در ورودی شهرها برنامه‌ریزی شود. بازارچه‌های سنتی را نیز با دو هدف تاکید کردیم برپا شود تا هم موجب ترویج صنایع دستی استان شود و هم محل درآمد فعالان هنرهای سنتی شود. ضمن این‌که بر همه این فعالیت‌هایی که باید در شهرستان‌ها صورت بگیرد نظارت می‌کنیم.

سلگی، خاطرنشان کرد: مدیران حوزه گردشگری مازندران مسئولیت انجام کار بزرگی را بر عهده دارند و نوک پیکان فعالیت‌های مربوط به سفرهای نوروزی محسوب می‌شوند. ما نیز در حوزه مدیریت استان و فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در کنار مدیریت گردشگری استان هستیم و امیدواریم خاطرات خوشی را برای مردم ایران رقم بزنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تأکید بر لزوم توجه به آیین‌های بومی در مناسبت‌هایی مانند نوروز، تصریح کرد: امروز شاهد استحاله فرهنگ اصیل مازندران هستیم. به همین دلیل نوروزخوانی و مراسمی از این دست باید تقویت شود تا به بوته فراموشی سپرده نشوند.

سلگی، خاطرنشان کرد: در بروز این وضعیت فرهنگی خود ما مقصریم که در سال‌های اخیر بیشتر جنبه پدافندی داشتیم تا آفندی. به فرهنگ ما حمله شد و ما مدام به صورت پدافندی در حال دفاع بودیم که این دفاع نتوانست به حفظ فرهنگ اصیل بومی کمک کند.

پیش‌بینی حضور ۲۰ میلیون مسافر نوروزی در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + دوازده =