کد خبر : 297520
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
-

تشکیلات خودگردان فلسطین: تضمین‌هایی درباره احیای حمایت‌های اتحادیه اروپا دریافت کردیم

تشکیلات خودگردان فلسطین: تضمین‌هایی درباره احیای حمایت‌های اتحادیه اروپا دریافت کردیم

مشاوره نخست وزیر فلسطین صبح امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، تضمین‌هایی درباره ازسرگیری کمک‌های اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان داده شده است.

 به گزارش عصرقائم، استفان سلامه، مشاوره نخست وزیر فلسطین در امور برنامه‌ریزی و هماهنگی کمک‌های خارجی صبح امروز در گفتگو با رادیو “صدای فلسطین” اظهار کرد: در نشست‌های کمیته مشترک اتحادیه اروپا و فلسطین در بروکسل تضمین‌هایی داده شدند که به زودی کمک‌های اروپایی به تشکیلات ازسرگرفته می‌شوند.

سلامه گفت: اروپا به حمایت از مردم فلسطین پایبند است و پیام‌های حمایتی و روشنی به ویژه در خصوص حمایت اتحادیه اروپا از فلسطین وجود دارند.

مشاوره نخست وزیر فلسطین در ادامه تاکید کرد: حتی در صورت بازگشت حمایت‌های اروپا، بحران مالی تشکیلات خودگردان هرگز به پایان نخواهد رسید اما به حل بسیاری از بحران‌های آن کمک خواهد کرد.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص سه شنبه نوشت، پس از شکست دوستان تشکیلات در کسب رای اکثریت برای لغو درخواست نماینده مجارستان جهت مشروط کردن انتقال کمک‌ها به تغییر مواد درسی در مدارس کرانه باختری، اتحادیه اروپا انتقال کمک‌های سالانه به تشکیلات خودگردان را لغو کرد.

به نوشته این روزنامه، در آوریل ۲۰۲۱ کمیته بررسی بودجه در پارلمان اروپا از موضعگیری مجارستان حمایت کرده و برای انتقال این کمک‌ها که به ۲۱۴ میلیون یورو می‌رسد، تغییر مواد درسی را به دلیل اینکه حاوی مطالبی تحریک کننده و ضد اسرائیلی بود، شرط کرد.

در چند روز گذشته مذاکراتی در ساختمان اتحادیه اروپا در بروکسل درباره انتقال کمک‌های مالی انجام شدند و شامگاه سه‌شنبه در نشستی در این اتحادیه با حضور هیات دیپلماتیک فلسطین درخواست نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه برای لغو شروط به رای گذاشته شد اما در نهایت تلاش‌های آنها شکست خوردند و انتقال کمک‌ها بار دیگر به تعویق افتاد.

تشکیلات خودگردان فلسطین تعیین شرط برای کمک‌رسانی‌ها را یک اقدام خطرناک و و دیکته سیاست‌های اسرائیل از زمان نخست وزیری بنیامین نتانیاهو در اراضی اشغالی دانست.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها حاکی از این هستند که تصمیم‌گیری نهایی درباره موضوع انتقال کمک‌های مالی به تصمیم کمیسیون اتحادیه اروپا طی ماه‌های آتی منوط خواهد بود.

یک مسئول ارشد فلسطینی در گفتگو با روزنامه هاآرتص اظهار کرد: اقدام برخی کشورهای اروپایی علیه کمک‌های مالی تعجب آور بود، ما درباره رویکردها و حقوق بشر صحبت می‌کنیم اما نقض حقوق بشر و عملکرد روزانه اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر که مانع هر فرصتی برای تحقق استقلال اقتصادی و سیاسی است، نادیده گرفته می‌شوند.

به نوشته هاآرتص، مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین این موضوع را با برخی مسئولان کابینه رژیم صهیونیستی و نیز دولت آمریکا مطرح کردند.

این مسؤول فلسطینی گفت: آمریکا از ایجاد تغییراتی در کابینه فلسطین و برگزاری انتخابات حمایت می‌کند و از تشکیلات خودگردان می‌خواهد در سطح سیاسی اقدامات جدی و واقعی از جمله بازگشایی کنسولگری آمریکا در شرق قدس، توقف شهرک‌سازی‌ها و ازسرگیری کمک‌های مالی را خواستار است.

تشکیلات خودگردان فلسطین: تضمین‌هایی درباره احیای حمایت‌های اتحادیه اروپا دریافت کردیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 6 =