کد خبر : 297387
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
-

هند حالا از ایمنی سیستم‌های موشکی‌اش اطمینان می‌دهد

هند حالا از ایمنی سیستم‌های موشکی‌اش اطمینان می‌دهد

وزیر دفاع هند امروز (سه شنبه) اعلام کرد، سیستم‌های موشکی کشور پس از شلیک سهوی اخیر به یک منطقه مسکونی در پاکستان، اکنون قابل اعتماد و ایمن هستند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، راجناس سینگ، وزیر دفاع هند به قانونگذاران این کشور در جریان یک جلسه رسمی دستور تعیین علت شلیک سهوی و بررسی روندهای استاندارد برای این عملیات، بازرسی و نگهداری سیستم‌های تسلیحاتی را صادر کرد و افزود:‌ “هرگونه نقص و کم کاری باید سریعا حل شود”؛ وی سهوی بودن این شلیک اشاره‌ای نکرد.

پاکستان گفته که این موشک غیرمسلح سطح به سطح حریم هوایی پاکستان را نقض کرده و دیواری در یک منطقه مسکونی را در ایالت پنجاب روز چهارشنبه تخریب کرده اما هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

اسلام آباد از این شلیک به شدت خشمگین شد و مقام‌های دولت پاکستان خواستار بررسی این شلیک شدند.

وزارت خارجه پاکستان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماهیت این مساله سوالات و پرسش‌های اساسی درباره پروتکل‌های امنیتی و ایمن سازی‌های تکنیکی درباره شلیک‌های غیرمجاز یا تصادفی در یک منطقه اتمی را مطرح می‌کند. ما از هند می‌خواهیم تا جزئیات بیشتری را در این باره منتشر کند و اعلام کند که چرا نتوانسته پس از آن به سرعت دولت اسلام آباد را مطلع کند.

وزیر خارجه پاکستان نیز این مساله را در تماس تلفنی روز دوشنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در میان گذاشت و بر ضرورت رسیدگی این مساله از سوی جامعه بین الملل از جمله شورای امنیت این نهاد بین‌المللی تاکید کرد.

دو روز پس از این شلیک، وزارت دفاع هند اعلام کرد که این موشکی به صورت تصادفی و در پی یک نقص فنی در جریان فعالیت‌های نگهداری روتین شلیک شده است.

هند حالا از ایمنی سیستم‌های موشکی‌اش اطمینان می‌دهد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =