کد خبر : 297356
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۰
-

وظیفه همه مسئولان قدرشناسی از خانواده شهدا و ایثارگران است

وظیفه همه مسئولان قدرشناسی از خانواده شهدا و ایثارگران است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وظیفه همه مسئولان است که به خانواده شهدا و ایثارگران خدمت کرده و قدرشناس و حق‌شناس باشیم.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم تجلیل ۱۴۰ تن از فرزندان شاهد، خانواده‌های شهدا و کارکنان بنیاد شهید و متوفی و بازنشستگان در مازندران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو و تقدیر از زحمات مسئولان در نهاد مقدس بنیاد شهید، اظهار کرد: خرسندیم که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد اقدامات خوبی هستیم و با روحیه تواضع برای جامعه هدف و تحت پوشش خود تلاش می کنند که بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: مجاهدان، ایثارگران، شهیدان و جانبازان کسانی هستند که برای دفاع از عزت، شرف، ناموس، دین و مملکت رفتند تا اینکه ما امروز در این شرایط آرام به‌سر برده و استقلال و آزادگی داریم، لذا این بزرگواران بر همه ما حق دارند و همه باید حق‌شناس باشیم که نشانه معرفت، فرهنگ بالا، ادب و تربیت است‌ و مجاهدان فیض عظیم جهاد در خدا را کسب کردند.

محمدی لائینی با اشاره به برنامه رئیس جمهور در دیدار با خانواده‌های شهدا، تاکید کرد: آیت الله رئیسی پای صحبت‌های خانواده‌های شهدا نشستند، در هر حال وظیفه همه مسئولان است که به این جامعه خدمت کرده و قدرشناس و حق‌شناس باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: مطالبه جامعه ایثارگران این است که باید جامعه و دولت و نهاد امتیازهای خاصی را به اینها بدهند، مشکلاتشان تا حد ممکن برطرف و عزتشان حفظ شود، شهدا برای حفظ استقلال و عزت این جامعه رفتند و جانشان را فدا کردند باید دین خودمان را ادا کنیم.

امام جمعه ساری گفت: اگر امتیازی برای ایثارگران در بخش ورود به دانشگاه‌ها، ادارات و نهادها برای استخدام و مسائل دیگر باشد هیچ منتی بر آن‌ها نیست بلکه یک وظیفه و قدرشناسی است، در مقابل جامعه هم از این خانواده‌ها انتظار دارند که فرزندان شهدا و جانبازان هر کجا که هستند برخوردشان با ارباب رجوع متفاوت باشد و در خور شان مردم باشد، به خصوص آنجایی که مراجعه کنندگان از جنس خودشان هستند باید تکریم شان بسیار بیشتر از بقیه باشد.

وی ادامه داد: انتظار دیگر این است که مراعات مسائل ارزشی و اخلاقی، اعم از حجاب و عفاف توسط کارمندانی که از خانواده‌های شهدا هستند بیشتر بوده و نمونه باشد این دو انتظار به‌حق است جامعه انتظار دارد بچه‌های ایثارگر تکریم ارباب رجوع و کارگشایی را مدنظر خود قرار دهند.

محمدی لائینی با بیان اینکه خانواده‌های ایثارگران توقع دارند که فرزندان آنان دیگر بیکار نبوده و مشکلی جز غم فراغ از شهیدشان نداشته باشند، اذعان داشت: البته هر دستگاه و نهادی محدودیت‌هایی دارد، گاهی قانون و گاهی اعتبار اجازه نمی‌دهد، متاسفانه برخی‌ها چون سواستفاده می کنند دولت مجبور است مقرراتی را وضع کنند که آن عده‌ای که باید خدمات را به‌خوبی دریافت نمی‌کنند‌، در هر صورت کارکنان بنیاد شهید باید حدالامکان باید در راستای رفع مشکلات جامعه تلاش کرده و دلسوزی داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز گفت: خانواده های معظم شهدا در سیره و مسیر شهدا هستند.

سعید کهنسال ضمن تبریک روز شهید که مصادف است با ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۵۸ که توسط حضرت امام ( ره ) نامگذاری شد و در سال ۱۳۸۳ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام  روز شهید نام‌گذاری شد، اظهار کرد: جا دارد مراتب سلام و درود خود را به خاندان شهدا جانبازان عزیز و خصوصا جانبازی که امسال به مقام بازنشستگی نائل شدند را اعلام کنم.

وی افزود: در این مراسم میزبان فرزندان معظم شهدا، جانبازان و خانواده معظم شهدایی که متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران بودند هستیم، در حقیقت این افراد در سیره و مسیر شهدا بوده و هستند و چنانچه ما بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم با توجه به رکن اصلی انقلاب یا همان ولی فقیه نسبت به ارائه خدمت درست به این عزیزان اقدام کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران یادآور شد: اگر خدمات توسط همکاران ما با عشق و علاقه در بین همکاران ما در دستگاه عصمت و طهارت ایجاد شود میتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به کلید خوردن یک برنامه عملیاتی در این دستگاه اجرایی در راستای خدمت‌گزاری به جامعه ایثارگری، اعلام کرد: به همه برنامه‌ها جنبه عملیاتی داده‌ایم امیدواریم شاهد انقلابی در بخش قوانین معطل مانده باشیم که با حمایت‌های نماینده محترم ولی فقیه در مازندران امکان‌پذیر است.

این مسئول گفت: اول اینکه دیدارها و سپاس‌ها با نگاه اثربخشی بین خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان رسوخ پیدا کند البته همین الان هم این خانواده‌ها در دیدارها ما را به‌عنوان فرزندان خود می‌بینند، دوم اینکه  ما هر روزه ملاقات‌ عمومی داریم برای آن محدودیتی قائل نخواهیم داشت و هدفمان این است که بیشتر در جمع گروهی قرار گرفته و شنونده باشیم.

وی با اشاره به سفر دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مازندران، تاکید کرد: هر کجا گفتمان خوب شکل گرفت اتفاقات خوبی رقم خورد، امیدواریم بتوانیم سربازان خوبی برای نظام و انقلاب باشیم.

مدیر کل بنیاد مازندران گفت: به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهید از خانواده های معزز شهدای شاغل در دستگاههای اجرایی تجلیل به عمل آمد.

فرماندار ساری نیز گفت: روحیه ایثارگری فرزندان شهدا با نگاه اعتقادی پدران شهیدشان عجین شده است.

محمدعلی نوبخت اظهار کرد: وظیفه حاکمیت با موضوع شهادت گره خورده و عجین شده حفظ و ترویج روحیه ایثار و شهادت بحث مهمی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه آن را بر عهده دارد.

وی افزود: حفظ یاد شهدا موضوعی است که بنده همواره مدنظر دارم در این مسیر جا دارد از استاندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تشکر کنیم چرا که سعی میکنند تصمیمات خود را در راستای خدمت به شهدا و نظام اخذ کنند.
نوبخت با بیان اینکه تجلیل و تکریم از خانواده  شهدا موضوعی است که اساسا خانواده شهدا به آن احتیاج ندارند، گفت: خانواده ایثارگران در قدرت نیستند از این رو نیاز است در گام دوم و پنجم برای رسیدن به توسعه از این عزیزان استفاده کنیم.

فرماندار ساری گفت: نباید به فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان بی‌توجهی شود چرا که امروز در هر نقطه‌ای از کشور که فرزندان این جامعه مشغول به‌کار شدند شاهد رونق و شکوفایی بودیم، همچون پدران خود با نگاه اعتقادی در این مقطع از زمان همچون دوران دفاع مقدس کشور را از انحراف نجات خواهند داد و اگر قرار باشد نظام جمهوری اسلامی در مسیر توسعه قرار بگیرد باید در تصمیم‌گیری‌ها از ظرفیت این جامعه بهره بگیرد.

این مسئول عنوان کرد: امروز بنای ما این است که در محیط‌ های اداری از این افراد بهره بگیریم، چرا باید موضوع شهید را برجسته نکنیم چرا که اینها از خون خود مایه گذاشتند، اساسا این نگاه میتواند ما را به سمت حکمرانی مقاومت و انتظار ببرد.

وی تاکید کرد: جامعه ایثارگری مقاومت را به معنای واقعی کلمه معنی کردند، بنای ما این است که در شهر ساری با همگرایی به سمت توسعه حرکت کنیم بنا نداریم در بین مردم وحشت ایجاد کنیم همه گروه‌ها با هر عقیده  باید در همه حوزه‌ها بدرخشند.

نوبخت اذعان داشت: مزار شهدا مزار عاشقان و دارالشفای آزادگان است، بنای دولت سیزدهم بروز نظام اندیشه‌ای است که در وصیت‌نامه شهدا وجود داشته است، بنده دو ساله بودم که پدرم شهید شد اگر امروز در این جایگاه هستم مرهون زحمات مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران است، همکاران در این دستگاه مظلوم هستند و همواره با استرس سروکار دارند.

فرماندار ساری در پایان بیان کرد: موضوع اشتغال باید حل شود به هیچ وجه نباید فرزند شهید و جانباز بیکار داشته باشیم در کارگروه بررسی و سهمیه تخصیص داده شود، هر مدیر شهرستانی و استانی در دولت سیزدهم باید به‌طور جدی به رفع مسائل این جامعه بپردازد.

در این مراسم ۱۴۰ تن از خانواده های معظم شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تجلیل شدند.

وظیفه همه مسئولان قدرشناسی از خانواده شهدا و ایثارگران است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − نه =